مشاوره فنی محصولات حوزه دارو راه‌اندازی شد
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان:

مشاوره فنی محصولات حوزه دارو راه‌اندازی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47296
سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ارائه خدمات مشاوره فنی به شرکت‌های دانش‌بنیان را در جهت تقویت زیرساخت‌های فنی این شرکت‌ها ضروری دانست و عنوان کرد: شرکت‌ها در زمینه مدیریت فنی و توسعه محصولات خود دچار ابهامات متعددی می‌شوند و برای پیشبرد اهدافشان به دنبال راه‌حل مناسب، سریع و کم‌هزینه هستند و کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای یکی از این راه‌حل‌هاست.

وی افزود: افزایش دائمی سن امید به زندگی در ایران و جهان به‌عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه‌یافتگی جوامع در امر سلامت، بیانگر توجه روزافزون به مقوله سلامت و طبیعتا بازار رو به رشد صنایع وابسته به آن ازجمله داروسازی است لذا شرکت‌های فعال در حوزه دارو برای عقب نماندن از این موج توسعه، ناگزیر به پویایی و تحقیق و توسعه مستمر هستند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به خدمات مشاوره‌ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مشاوران با استفاده از بینش و مهارتی که در تجزیه‌وتحلیل مشکلات و ارائه روش‌ها و راهکارها دارند، می‌توانند موجب رشد و افزایش توانمندی شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف باشند. ازاین‌رو، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با هدف توانمندسازی شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان کرده است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان عنوان کرد: مشاوره در زمینه‌های مختلف به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود که ازجمله آن بازاریابی، صنعتی‌سازی و بهینه‌سازی محصولات دارویی، اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای نهایی از مراجع مربوطه و صادرات اقلام دارویی است.

سید محمد صاحبکار خراسانی در ادامه گفت: خدمات مشاوره تنها به زمینه‌های تجاری و بازرگانی محدود نمی‌شود و در حوزه‌های علمی نیز مشاوران مجرب، دانسته‌های خود را با متقاضیان به اشتراک می‌گذارند. لذا مشاوره در زمینه انتخاب صحیح سنتز مواد اولیه و جانبی، مواد مورداستفاده در فرمولاسیون، کارآزمایی‌های بالینی و حیوانی و آزمون‌های موردنیاز محصولات حوزه مهندسی بافت و سلول به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بینان همچنین اظهار کرد: استفاده از این خدمت برای تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت رایگان بوده و برای دریافت خدمات مشاوره فنی  و سایر خدمات توانمند سازی می‌توانند به سامانه bizservices.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، مشاوره‌های توسعه فنی محصولات علاوه بر حوزه دارو، در حوزه‌های  فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواد شیمیایی و پلیمری، تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و مواد پیشرفته به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم