مغزت را بشناس

مغزت را بشناس


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41198
*بهنام سور

 
*بهنام سور

مجمع جهانی علوم اعصاب بزرگترین اجتماع دانشمندان و پزشکان جهان است که به درک مغز و سیستم عصبی اختصاص دارد. این سازمان غیر انتفاعی در سال 1969 توسط رالف دبلیو جرارد تاسیس شد و در حال حاضر دارای حدود 37 هزار عضو از 95 کشور و بیش از 150 شعبه در سراسر جهان است.

این مرکز اهداف بزرگی را دنبال می کند. پیشبرد درک مغز و سیستم عصبی یکی از خط مشی های آن در فعالیت ها است. این سازمان با ایجاد زمینه همکاری میان محققان رشته های مختلف مرتبط با علوم اعصاب این فرصت را برای جامعه علمی فراهم می کند تا با دیدی بین رشته ای سیستم عصبی را موشکافی کنندو
همچنین همکاری افراد متخصص و غیر متخصص همچون دانشجویان را با ایجاد فرصت های تحقیقاتی مشترک تسهیل می کند. هدف این مرکز با این اقدام این است که در نهایت بتواند مجالی برای تبادل اطلاعات میان افراد با توانایی های مختلف از فرهنگ ها و کشورهای مختلف ایجاد کند.

البته علاوه بر تلاش برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی محققان همواره تلاش دارد تا دانش علوم اعصاب برای عموم افراد قابل فهم تر و کاربردی تر شود. از این رو با حمایت از کتاب ها، سایت های علمی و نیز مجلات علوم اعصاب تلاش می کند فاصله میان افراد متخصص و جامعه را کمتر کند.

مطلع کردن قانون گذارانو سیاست گذاران در موزد پیامدهای تحقیق برای سیاست عمومی باعث حفظ منافع اجتماعی و تداوم روند پیشرفت های علمی می شود. از این رو این ماموریت نیز همواره از ماموریت های مهم این سازمان است. این مرکز برنامه های خود را از طریق نشست های سالانه، نشریات، جلسات علمی، جوایز، برنامه های عمومی و آموزشی و دیگر موارد پیش می برد. از جمله این برنامه ها می توان از طرح های حمایتی قوی مانند مراسم سالانه روز هیل نام برد که تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برنامه های شالانه آن نیز شامل انتشار دو مجله بسیار پرطرفدار، ایجاد فرصت های توسعه حرفه ای، ایجاد پلتفرم بحث و گفتگو و ارائه مجموعه گسترده ای از منابع آموزشی و کنفرانس های مجازی برای مواردی همچون مبادلات علمی پیشرفته، حمایت از جامعه علوم اعصاب و آموزش و مشارکت عمومی در حوزه علوم اعصاب و ترویج این علم است.


*عضو ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم