مواد معلق فاضلاب‌ها جداسازی می‌شوند
با راه‌کار یک شرکت فناور؛

مواد معلق فاضلاب‌ها جداسازی می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 21788
یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است با طراحی و ساخت سیستم حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب، زمینه‌ای برای مصرف بهینه منابع آبی و نیز به چرخه ایجاد ارزش افزوده با تولید محصولات فناورانه کمک کند.

 یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است با طراحی و ساخت سیستم حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب، زمینه‌ای برای مصرف بهینه منابع آبی و نیز به چرخه ایجاد ارزش افزوده با تولید محصولات فناورانه کمک کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تبدیل شدن کمبود آب به یک بحران و هزینه‌های بالای استفاده از آب‌های تصفیه شده برای مصارف صنعتی باعث شده است تاراه‌کارهای فناورانه برای بازگرداندن آب‌های استفاده شده به چرخه مصرف، به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند و کشورمان نیز با حرکت در مسیر توسعه فناری‌های این حوزه توسط شرکت‌های فناور منجر به پیاده‌سازی و ارائه راه‌کارهای نو و کاربردی شده است.
یکتا تصفیه کویر یکی از شرکت‌های فناور کشورمان نیز که به راه‌کارهای مختلفی در این حوزه دست پیدا کند، توانسته است سیستم حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب را در کشورمان طراحی و پیاده‌سازی کند
به گفته عباس آقاخانی مدیرعامل این شرکت فناور، مواد معلق بخش عظیمی از آلودگی آب‌ها و فاضلاب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و خارج کردن این مواد در فرآیند تصفیه مستلزم انجام هزینه‌های زیاد است که طراحی سامانه‌ای که بتواند این آلاینده‌ها را از آب جدا کند می‌تواند ضمن کمک به حفظ منابع آبی، ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند.
این فعال فناور، با بیان این‌که مدیریت صحیح مصارف آب نه تنها هزینه های جاری بلکه بلکه هزینه های ناشی از فرآیند تصفیه و غیره را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد، گفت: پکیج طراحی شده شامل دو بخش تصفیه فیزیکی و الکتریکی است که قادر است کلیه آلودگی‌های معلق موجود در آب و فاضلاب را به صورت کامل خارج کند.
حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب، حذف فلزات سنگین، حذف سختی آب، حذف کدورت، عدم نیاز به تزریق مواد شیمیایی، مصرف انرژی پایین و سهولت بهره‌برداری از جمله مهمترین قابلیت‌های این سیستم است که آقاخانی به آن‌ها اشاره کرد.
آقاخانی این نکته را نیز یادآور شد که  اگرچه این سیستم نمونه خارجی دارد اما مهمترین مزیت آن، مصرف انرژی پایین‌تر است که به مراتب هزینه‌های کم‌تری خواهد داشت.
این فعال فناور ادامه داد: این سیستم با توجه به کمیت و کیفیت آب و فاضلاب ورودی به سیستم و کیفیت مورد نیاز، طراحی و ساخته شده و یکی از سیستم‌های موثر جهت برگشت فاضلاب به چرخه مصرف مجدد است.
وی به توانمندی رقابتی این محصول نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه با توجه به مزایایی که در قیمت تمام شده دارد می‌تواند در بازار دیگر کشورها نیز حضور داشته باشد ضمن آن‌که زمینه اشتغال تعدادی از متخصصان کشور را فراهم کند.
 
پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم