موج دریا صنایع آب را به ساحل کشاند

موج دریا صنایع آب را به ساحل کشاند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 41310
*محمد اسلامی


*محمد اسلامی
استراتژی ملی ما این است که صنایع آب‌بر را به سمتی سوق ‌دهیم که بتوانند از آب دریا استفاده کنند. همچنین انتظار می‌رود، پهنه‌هایی که در طرح مستعد ایجاد صنایع در منطقه ساحلی هستند به‌صورت مشروح به آن پرداخته شود،  باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که استقرار صنایع در مناطق ساحلی که آب‌دارند به‌عنوان سیاستی پابرجا است تا سرمایه‌گذاران اعتماد کنند و این انتقال‌ها صورت بگیرد.


در حال حاضر بسیاری از صنایع ازجمله فولاد در کشور هستند، که مشکل آب‌دارند و برای مناطق خود بحران ایجاد کرده‌اند که این‌ها باید به مناطق ساحلی استان‌های جنوبی انتقال یابند تا هم بحران آب در مناطق مختلف کشور برطرف شود و از سوی دیگر تقاضا برای ایجاد صنایع فولاد در شهرهای مختلف کاهش یابد.


در دولت در خصوص طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران بحث و بررسی‌های مفصلی انجام‌شده است که ضرورت تصویب کلیات این طرح را دوچندان می‌کند.


برای اولین بار در کشور است که برنامه‌ریزی توسعه‌ای منطقه‌ای را تدوین و تصویب می‌کنیم، بدین معنا که توسعه یک سرزمین را به‌صورت جامع و کلان دیده‌ایم و در حال تبدیل آن برنامه به یک سند اجرایی هستیم. همچنین برای نخستین بار است که در تهیه این سند، به ساختارها هم توجه می‌کنیم. همچنین طرح فوق را ازنظر کلیات، طرحی قابل‌قبول عنوان کرد که واجد ویژگی‌هایی است که از آن انتظار می‌رفت.


*محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم