نام برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو بر روی دو آزمایشگاه گذاشته شد

نام برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو بر روی دو آزمایشگاه گذاشته شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41926
آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در بندرعباس، به نام برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو نام‌گذاری شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

 

آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در بندرعباس، به نام برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو نام‌گذاری شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استان هرمزگان با در اختیار داشتن 9 آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو مستقر در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کسب رتبه‌های برتر در رویدادهای دانش‌آموزی فناوری نانو، از استان‌های پیش‌رو در این عرصه محسوب می‌شود.

 

در همین راستا، به‌منظور قدردانی از برترین‌های فناوری نانو در این استان و الگوسازی آنها در میان دانش آموزان، دو آزمایشگاه نانو واقع در پژوهش سراهای ناحیه 1 و 2 شهر بندرعباس به نام برگزیدگان دوره هشتم و نهم المپیاد نانو نام‌گذاری شد.

 

نام‌گذاری آزمایشگاه نانو ناحیه 2 به نام دارنده مدال طلای هشتمین المپیاد نانو

 

آزمایشگاه نانو در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ولایت ناحیه 2 آموزش‌وپرورش بندرعباس مستقر است که در سال 1394 با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و آموزش‌وپرورش استان هرمزگان افتتاح‌شده است. این آزمایشگاه اکنون به نام احمد سلیمی مدال طلای هشتمین المپیاد نانو نام‌گذاری شد.

 

مرجان شاهین‌زاده مدیر پژوهش‌سرای ولایت درباره هدف از این اقدام گفت: این مهم با سه هدف تقدیر و قدردانی از دانش‌آموز مدال‌آور، تشویق و ترغیب سایر دانش‌آموزان برای فعالیت در حوزه نانو و ترویج علوم نوین از جمله علم نانو در استان به اجرا درآمد.

 

وی با ابراز امیدواری از این‌که چنین اقدامی سایر دانش‌آموزان را در ورود به حوزه علوم نوین از جمله علم نانو و علاقه‌مندی به پژوهش ترغیب و تشویق کند، افزود: انتظار می‌رود این نام‌گذاری در معرفی علم نانو به مسئولین و اولیای دانش‌آموزان هم تأثیر مثبتی داشته باشد.

 

شاهین زاده بیان کرد: احمد سلیمی که آزمایشگاه نانوی مستقر در این مرکز به نام وی نام‌گذاری شد، در هشتمین دوره المپیاد نانو مدال طلا و در سال 1397 رتبه نهم کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک را کسب کرد. او در حال حاضر دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف است.

 

وی توضیح داد: برای ایجاد انگیزه در سایر دانش‌آموزان با استفاده از توانمندی‌های این برنده المپیاد نانو در نظر داریم سمینارهای آمادگی المپیاد نانو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره پژوهشی برگزار کنیم.

 

 نام‌گذاری آزمایشگاه نانو ناحیه 1 به نام دارنده مدال طلای نهمین المپیاد نانو

 

آزمایشگاه نانو آموزش‌وپرورش ناحیه 1 بندرعباس در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید اصغر قاسمی مستقر است که در سال 1394 با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و آموزش‌وپرورش استان هرمزگان افتتاح شده است. این آزمایشگاه به نام ابوالفضل باقرزاده مدال طلای نهمین المپیاد نانو نام‌گذاری شد.

 

مریم محرم‌خانی مدیر پژوهش‌سرای شهید قاسمی درباره هدف از این اقدام گفت: برای اینکه در دانش‌آموزان تفکر «ما می‌توانیم» را تقویت کنیم، اقدام به نام‌گذاری آزمایشگاه نانو و کلاس‌های تخصصی این مرکز آموزشی به نام یکی از برترین‌های این حوزه کردیم. همچنین در نظر داشتیم ضمن تقدیر از تلاش‌های برترین‌های هر رشته، در دیگر دانش‌آموزان نیز انگیزه لازم برای درخشش در مسابقات ملی و بین‌المللی را ایجاد کنیم.

 

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم