نانو پوشش‌های رها‌کننده خزه FRC ارائه شد
توسط یکی از شرکت های حاضر در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت؛

نانو پوشش‌های رها‌کننده خزه FRC ارائه شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 28518
در حاشیه سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، به منظور دستیابی به پوشش، با خواص رهایش خزه و نسل نوین پوشش های دریایی، محصول نانو پوشش های رها کننده خزه توسط یک شرکت داخلی رونمایی و معرفی شد.



در حاشیه سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، به منظور دستیابی به پوشش، با خواص رهایش خزه و نسل نوین پوشش های دریایی، محصول نانو پوشش های رها کننده خزه توسط یک شرکت داخلی رونمایی و معرفی شد. 
به گزارش مرکر روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شرکت بین المللی کارآفرینان فن آور پیشرفته  یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت توانسه است دو اختراع در زمینه های پوشش نوین رها کننده خزه (FRC) و پوشش هیبریدی اپوکسی سیلیکون به ثبت برساند و در زمره شرکت های دانش بنیان شناخته شود که در نمایشگاه برای نخستین بار در حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
ابراهیم رئیسی مدیر عامل شرکت بین المللی کارآفرینان فن آور پیشرفته  اقیانوس آبی یکی از شرکت کنندگان سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت درباره زمینه فعالیت این شرکت در عرصه دریایی اظهار داشت:شرکت بین المللی کارآفرینان فن آور پیشرفته اقیانوس آبی به جذب نیروهای خلاق، نوآور و کارآفرین که بیش از ده سال بر روی رنگ های دریایی و سیستم های نوین رها کننده خزه و سیستم های پوششی هیبریدی فعالیت داشته اند موفق شده است
وی در تعربف پوشش نوین رها کننده خزه (FRC)  بیان کرد: این محصول تولیدی یک پوشش ضد خزه هیبریدی سیلیکونی بر پایه نانو تکنولوژی است که به دلایل دارا بودن خاصیت آبگریزی و خواص کششی بالا، از چسبیدن ارگانیسم ها و خزه ها به سطوح جلوگیری می کند. سطح پوشش نهائی نانو سیلیکونی رها کننده خزه سطحی صاف در مقیاس نانو متری می باشد که این ویژگی موجب می شود، تا سرعت شناور در طی زمان کاهش پیدا نکند.

رییسی درخصوص انگیزه و شروع به کار طرح تحقیقاتی خود خاطرنشان کرد: فرایند دستیابی به محصول نانو پوشش رها کننده خزه در سال 1385 و مطابق با تحقیقات صورت پذیرفته با انگیزه دستیابی به پوششی با خواص رهایش خزه و نسل نوین پوشش های دریایی اجرا شد.
وی در غرفه خود در حالی که بروشورهای روی میز را مرتب میکرد با اشاره به مهمترین دستاورد های فناورانه و زیست محیطی بیان کرد:محصولات حاصل از اختراعات مذکور در زمره کالاهای راهبردی (استراتژیک) بوده و نیاز کشور به ویژه در زمینه صنایع  دریایی را با اولویت و اطمینان لازم تامین می کند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان کارآفرینان فن آور پیشرفته  با بیان اینکه ویژگی های سطحی و شیمیایی پوشش نانو سیلیکونی رها کننده اظهار کرد: این قابلیت محصول تولید شده سبب میشود تا خزه موجب ضریب اصطکاک بین سطح پوشش با آب دریا را  به صفر برساند. این مهم موجب کاهش مصرف سوخت شناور به میزان 5 تا 7 درصد می شود.
وی در ادامه افزود: به دلیل عدم وجود هرگونه بایوساید و ترکیبات فلزی در ساختار شیمیایی ، این پوشش ها سازگار با محیط زیست و اکو سیستم دریا است.
این فعال حوزه فناوری, با اشاره به سرعت بالای رنگ آمیزی (wet on wet) و کاهش تعداد لایه های پوششی،گفت: مدت زمان رنگ آمیزی در دوره تعمیرات ادواری (داکینگ) کاهش می یابد.
وی درخصوص اقدامات انجام گرفته در سطح بین الملل نیز گفت: این شرکت موفق به دریافت گواهینامه بین المللی از موسسه رده بندی بیریو وریتاس (BV) فرانسه شده است.
رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک این پوشش موجب ایجاد فضای رقابتی برای تولید رنگ های دریایی با کیفیت بالا تر خواهد گردید. در این راستا این شرکت با همکاری پژوهشگاه رنگ همکاری خود را برای نسل فوق پیشرفته پوشش های دریایی آغاز کرده است.
این فعال حوزه فناوری توضیح داد: شناورهای تجاری و نفتکش های ایران در خارج از ایران تعمیرات ادواری را انجام می دهند.  لذا استفاده از این نوع سیستم پوششی و خرید آن از یک شرکت داخلی، حتی در صورتیکه این تعمیرات در خارج از کشور صورت پذیرد و رنگ آن از داخل کشور تامین گردد موجب جلوگیری از رقم قابل توجه ای ارز از کشور خواهد شد.
رئیسی در پایان و به عنوان سخن پایانی تاکید کرد:پوشش نانو سیلیکونی رها کننده خزه تاکنون نمونه داخلی نداشته و دارای مزیت رقابتی به لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش می باشد. بدون تردید این اختراع، نوید بخش تحولی نوین در صنعت رنگ های دریایی و مقاوم به خوردگی همراه با صرفه اقتصادی و بهره وری بالا خواهد بود و این شرکت در جهت تحقق اهداف فوق نیاز به حمایت صنایع مختلف دریایی دارد.
شرکت دانش  بنیان کارآفرینان فن آور پیشرفته  اقیانوس آبی و طرح "نانو پوشش رها کننده خزه" یکی از شرکت کنندگان حاضر در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت است که در یکی از غرفه های نمایشگاه جانبی در این جشنواره به ارائه خدماتی خود مشغول است.
بر اساس این گزارش جشنواره سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از تاریخ 9 تا 11 آبان ماه سال جاری بر پا خواهد بود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم