نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد
در راستای همکاری بین معاونت علمی و سازمان اوقاف ؛

نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 20414
نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در راستای همکاری بین معاونت علمی و سازمان اوقاف در مشهد رونمایی شد .

 نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در راستای همکاری بین معاونت علمی و سازمان اوقاف در مشهد رونمایی شد .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره رونمایی این اوراق اظهار کرد : با توجه به همکاری های معاونت علمی و سازمان اوقاف برای حمایت از طرح های دانش بنیان و توسعه علم و فناوری کشور ، نخستین اوراق وقف علم و فناوری جمعی در مشهد رونمایی شد .
دلیری ضمن اشاره  به این مو ضوع که  سازمان اوقاف می تواند تنها املاک و اموال واقفین را وقف کند گفت : این اوراق که هرکدام به مبلغ صد هزار ریال ارزش مالی دارد میان مردم و متقاضیان امور خیریه توزیع می شود تا متقاضیان به تعداد مورد نیاز خریداری کنند .
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی گفت : پس از جمع آوری این اوراق که قابلیت خرید و وقف شدن را دارد سازمان اوقاف می تواند یک ملک را خریداری کرده و آن محل را وقف حوزه علم و فناوری کشور کند . 
وی یادآور شد : توزیع این اوراق کمک می کند تا تمامی کسانی که با مبالغ جزیی قصد کمک و انجام عمل خیر را دارند به هدف خود رسیده و سازمان اوقاف نیز با جمع آوری این وقف های جزیی بتواند یک ملک را خریداری کرده و به توسعه علم و فناوری کشور کمک کند .
دلیری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع توسعه علم وفناوری در کشور معاونت علمی طی چند ماه گذشته پیگیری و توسعه وقف علم و فناوری را مورد توجه قراردادو با توجه به استقبال خوب سازمان وقف ما توانستیم وارد تعامل دراین حوزه شویم و امیدواریم در مدت کوتاهی بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.
وی به انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی و سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت : در سال 95 این تفاهم نامه بین معاونت علمی و سازمان اوقاف جهت همکاری برای توسعه علم و فناوری کشور منعقد شد که محورهای تولیدعلم و دانش تاثیر گذار بر زندگی روزمره مردم  ، استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد نخبه و تبلیغ و فرهنگ سازی از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به ظرفیت علمی بالا در زمینه تولید علم و فناوری در جهان و خاورمیانه تصریح کرد:کشورما رتبه 16 علمی جهان و رتبه اول خاورمیانه را دارد ولی در جایگاه تبدیل علم به محصول های دانش بنیان رتبه خوبی رانداریم که به دلیل ضعف در برنامه ریزی و نبود منابع اقتصادی و کمی بودجه برای کارهای تولیدی ، تبدیل ایده و فکر به محصولات دانش بنیان است.
دلیری تاکید کرد: اگرما بخواهیم کشوری قدرتمند و توانمند شویم باید در حوزه تولید علم و دانش بنیان پیشرفت داشته باشیم و کشور را به ارتقای علمی مطلوب برسانیم .
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی گفت: اگر بخواهیم مانند کشورهای پیشرفته به تولید محصول و تبدیل ایده فکر کنیم  باید تنها به حمایت های دولتی متکی نبوده و از کمک خیرین و واقفین نیز بهره مند شویم .
وی با تاکید بر اهمیت موضوع وقف و اینکه در حال حاضر 54 وقف علم و فناوری در تهران وجود دارد گفت : در وقف‌های علم و فناوری نیز باید تلاش شود حتی الامکان نیات واقفین از آموزش به سمت تولید محصول سوق یابد.
دلیری با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱6 از لحاظ جایگاه نوآوری های علمی ۲۸ پله ارتقا داشته ایم ،اظهار کرد:دانشجویان و جوانان ما از لحاظ فکر و ایده در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند و از ظرفیت خوب نیروی انسانی برخورداریم ولی توانمندی های آنها به مرحله تولید محصول و تولید یک علم دانش بنیان در عمل توسعه پیدا نمی کند و در حد همان فکر و ایده باقی می ماند ولی اگر مثلهمین دو سال گذشته توجه شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
وی در ادامه گفت: ضعف ما در تولید علم نیست  بلکه در تبدیل آن به محصول است که یکی از عوامل اصلی آن  نبود منابع مالی پایدار در حوزه علم و فناوری و نیز ضعف ارتباط مراکز علمی با مراکز صنعتی است و وقف می تواند در رفع هر دو مسأله و تقویت اقتصاد دانش بنیان مؤثر واقع شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرورت رشد علمی و فناوری کشور و اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: اگر می خواهیم قدرتمند و توانمند شویم باید عالم باشیم؛ توان نظامی، منافع بسیاری دارد اما اگر مبتنی بر دانش باشد، قدرت نفوذ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز به همراه می آورد.
پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم