نخستین سمپوزیوم بیماری «پیوند علیه میزبان» برگزار می‌شود

نخستین سمپوزیوم بیماری «پیوند علیه میزبان» برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37286
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین سمپوزیوم «پیوند علیه میزبان» در قالب سومین جشنواره ملی و کنگرهٔ بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی

  نخستین سمپوزیوم «پیوند علیه میزبان» در قالب سومین جشنواره ملی و کنگرهٔ بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با همکاری مشترک ایران و فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بیماری پیوند علیه میزبان، عارضه‌ای است که به دنبال پیوند آلوژنیک سلول‌های بنیادی خون‌ساز رخ داده و از علل اصلی مرگ‌ومیر پس از پیوند است. سمپوزیوم  «پیوند علیه میزبان»  (GvHD) فرصتی است که دانشمندان و پژوهشگران در زمینه GvHD  را از سرتاسر جهان گردهم آورده تا یافته‌های جدید و ارزشمند خود در تشخیص و درمان این بیماری را با یکدیگر در میان بگذارند. سمپوزیوم یاد شده به بحث و بررسی یافته‌های جدید در زمینه GvHD خواهد پرداخت.
محورهای اصلی سمپوزیوم  نگرش نو به پاتوفیزیولوژی و درجه‌بندی بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛  درمان‌های جدید و درحال‌توسعه برای بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛  کارآزمایی های بالینی بیماری پیوند علیه میزبان؛ نقش منبع سلول و ترکیب بافت پیوندی در بروز بیماری پیوند علیه میزبان؛ سلول درمانی برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ بیومارکرهای مرتبط با بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛ فتوفورزیس برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ دست ورزی گرفت برای پیشگیری از بیماری پیوند علیه میزبان است.
آخرین‌مهلت ارسال مقالات برای «پیوند علیه میزبان»، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ به پایان می‌رسد و از 7 تا 10 آذر در محل سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. پژوهشگران می‌توانند مقالات پژوهشی خود در خصوص بیماری GvHD را از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال کنند. (http://stemcellfestival.com/Default.aspx?PN=269).
سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 تیر ماه 1396، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم