نقش فناوری و نوآوری‌ در صنایع معدنی جان می‌گیرد

نقش فناوری و نوآوری‌ در صنایع معدنی جان می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68687
تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن و كامبیز مهدی زاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیدار کردند. ارتقاء نقش دانش در فعالیت‌های حوزه معدن از موضوعاتی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن از آمادگی این سازمان برای همکاری با طرح توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: برای سرعت دادن به اقدامات در این حوزه، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، انعقاد تفاهم نامه دوجانبه و همکاری در زمینه‌های بین المللی در حوزه نظام مهندسی معدن باید در اولویت قرار گیرد.


نبئی همچنین بیان کرد: بیماری کرونا باعث افزایش توجه کشورها به صنایع معدنی شده است. البته در کشور نیز به خاطر وضعیت از نظر صادرات نفتی این اتفاق را شاهد هستیم. پس باید زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی را که بایکدیگرغریبه هستند، آشتی دهیم و امیدواریم این فرصت ایجاد شده باعث تقویت و ارتباط مستمر این سه حوزه شود.

 

همچنین در ادامه کامبیز مهدیزاده فرساد مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه می‌توان با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن فعالیت‌های ارزشمندی در این حوزه انجام داد، گفت: می‌توان نسبت به ارتقاء دانش فنی، افزایش بهره برداری از معادن، بالابردن کیفیت نظام معدنی، روابط بین الملل و اشتراک داده ای اطلاعات و آمار معدن و مسائل معدنی قدم های موثری برداشت.


مهدیزاده فرساد همچنین بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شخصی من به عنوان زمین شناس همیشه این بوده است که واژه زمین شناسی به نظام مهندسی معدن افزوده شود و انتظار می رود با حضور افراد متخصصی چون دکتر نبئی در راس مدیریت نظام مهندسی معدن، این امر محقق شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

اخبار مرتبط:

*شرکت‌های فناور حوزه معدن و متالوژی شناسایی می‌شوند

*رویداد «ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی» برگزار می شود

*حذف خام‌فروشی از حوزه معدن با تمرکز بر توسعه فناوری باشد

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم