همکاری ایران و ژاپن در زمینه بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها گسترش می‌یابد
با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی؛

همکاری ایران و ژاپن در زمینه بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 18806
همکاری در زمینه هایی بهینه سازی انرژی در ساختمان ها وهمچنین دیگر صنایع بین شرکت دانش بنیان ایرانی مهسابا و شرکت AZBIL گسترش خواهد یافت.

همکاری در زمینه هایی بهینه سازی انرژی در ساختمان ها وهمچنین دیگر صنایع بین شرکت دانش بنیان ایرانی مهسابا و شرکت AZBIL گسترش خواهد یافت.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی برگزاری جلسه همکاری میان شرکت ژاپنی AZBIL و شرکت خدمات انرژی مهسابا که با حمایت ستاد بهینه سازی و انرژی محیط زیست معاونت علمی برگزار شد، همکاری در زمینه هایی بهینه سازی انرژی در ساختمان ها و همچنین دیگر صنایع بین دو شرکت معرفی شده گسترش خواهد یافت.

در پی این نشست نمایندگان شرکت ازبیل من استقبال خود را از همکاری با شرکت دانش بنیان مهساباد در زمینه بهینه سازی انرژی در ساختمان ها اعلام کردند و مقرر شد برای همکاری در زمینه هایی بهینه سازی و صنعت و سایر خدمات هم طرفین می توانند با شرکت متبوعشان صحبت کنند.

بهینه سازی انرژی و مدیریت زیست محیطی از اولویت های مناطق نفت خیز جنوب است
یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی در جلسه همکاری بین شرکت ژاپنی azbil و شرکت خدمات انرژی مهسابا بر لزوم فعالیت های گسترده تر در زمینه خدمات بهینه سازی انرژی تاکید کرد و گفت: بهینه سازی انرژی و مدیریت زیست محیطی از جمله اولویت های کشور به ویژه در مناطق نفت خیز جنوب به شمار میرود از همین رو نیازمند حمایت ها و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی هستیم.
در ادامه وی شرکت خدمات انرژی مهسابا را به عنوان یک شرکت دانش بنیان در این زمینه به شرکت ژاپنی AZBIL معرفی کرد و گفت:  با همکاری در زمینه توسعه خدمات انرژی امکان تبادل دانش و تکنولوژی مهیا می شود.


قیمت پایین حامل های انرژی از مشکلات اساسی در کشور است
دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست در این نشست به تشریح وضعیت بهینه سازی انرژی در ایران پرداخت و گفت: قیمت پایین حامل های انرژی وعدم توجیه پذیری خدمات بهینه سازی انرژی از جمله مشکلات و شرکت های خدمات انرژی است. 
وی گفت:‌جای امیدواری است که با تصمیمات و حمایت های جدید به ویژه در زمینه امکان صادرات سوخت های صرفه جویی شده و تشکیل بازار انرژی بتوان از شرکت های فعال در زمینه  خدمات انرژی به ویژه شرکت های دانش بنیان در کشور حمایت کرد.
سبوحی در  این جلسه با معرفی شرکت خدمات انرژی مهسابا را به عنوان یک شرکت دانش بنیان در این زمینه به شرکت خارجی معرفی کرد و که می تواند با همکاری هم در امکان تبادل دانش و تکنولوژی را مهیا سازند.

بر اساس این گزارش شرکت ازبیل از سال 1906 میلادی در حال فعالیت است و هم اکنون 5146 کارمند دارد. ساخت  و بازرسی از دستگاه ها، تجهیزات و سیستم های در زمینه های تجهیزات و سیستم های اندازه گیری و کنترل، تجهیزات و سیستم های برق، ابزار ارتباطی و دقیق، تجهیزات و سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های  پیشگیری از فاجعه و تجهیزات امنیتی، تجهیزات و سیستم های نوری، از جمله مهمترین زمینه های کاری این شرکت گسترده است همچنین تجهیزات الکترونیکی برای کاربردهای پزشکی ، تجهیزات مرتبط با سنجش مصرف گاز وآب از دیگر فعالیت ها است که ضمن آن این شرکت  طراحی و مدیریت ساختمان و ارائه مشاوره برای انطباق با مقررات زیست محیطی و مدیریت انرژی و تامین برق، گرما در ساختمان ها را بر عهده دارد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم