ورود محصولات دانش‌بنیان به تولید صنعتی شتاب گرفت

ورود محصولات دانش‌بنیان به تولید صنعتی شتاب گرفت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70037
شرکت‌های دانش‌بنیان پیش از تولید تجاری محصولات به یک بسته حمایت مالی برای ورود به مرحله تولید صنعتی نیاز دارند. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سعی کرده است تا با تنوع‌بخشی به این حمایت‌ها در تمام مراحل تولید پشتیبانی لازم را انجام دهد.

در این راستا بسته «تسهیلات ترجیحی قبل از تولید صنعتی» توسط صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود. رسیدن یک محصول از مرحله ایده به نمونه تولید شده در آزمایشگاه که مجوزهای لازم برای تولید صنعتی را نیز اخذ کرده است، نیازمند صرف، دانش، زمان و هزینه قابل توجهی است. با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به بسته حمایت مالی، پیش از تولید صنعتی، یک بسته مالی با عنوان تسهیلات ترجیحی قبل از تولید صنعتی، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

این تسهیلات تا سقف 80 درصد هزینه‌های مورد نیاز پرداخت می‌شود و با نرخ 11 درصد سود، بازپرداخت خواهد شد. این وام، هزینه‌های مختلفی مانند، هزینه اولیه تجهیز کارگاه و آماده‌سازی خط تولید، طراحی صنعتی، انجام آزمون و رفع اشکال و تولید آزمایشی و بازاریابی، را در بر می‌گیرد. دریافت کننده این تسهیلات برای زمان تنفس و بازپرداخت، مجموعاً 5 سال فرصت دارد تا مبلغ دریافتی را بازپرداخت کند.

بدیهی است که صندوق این تسهیلات را به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت طرح، پرداخت می‌کند. شرکت متقاضی رای دریافت تسهیلات باید طرخ خود را بر روی کاربرگ‌های تخصصی ارائه دهد. این طرح باید شامل مسائل، فنی، بازار و موضوعات مالی مرتبط با طرح باشد.

همچنین شرکت دانش‌بنیان باید حداقل یک نمونه از محصول تولید شده در آزمایشگاه را عرضه کند. این محصول باید به تایید کارگروه تایید و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسیده باشد.  تاییدیه­‌های فنی و استانداردهای لازم برای تولید صنعتی محصول باید اخذ شده یا حداقل در حال اخذ باشد.

همچنین باید شرکت دانش‌بنیان دارای بازار فروش مناسبی برای عرضه محصول خود بوده و سهم قابل قبول شرکت در بازار محصولات، باید توسط کارشناسان، احراز شده باشد.

اظهارنامه مالیاتی یا صورت‌های مالی 3 سال گذشته، اسناد فروش گذشته و فعلی و شرح دارایی‌های که در تولید محصول استفاده شده است، بخشی از مدارکی است که باید در هنگام درخواست تسهیلات عرضه شود.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
توسعه فناوری‌های حوزه آب سرعت گرفت
توسعه فناوری‌های حوزه آب سرعت گرفت
98/10/25 - 10:29
تعداد محصولات دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی افزایش یافت
تعداد محصولات دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی افزایش یافت
98/02/23 - 14:02
رشد فضای دانش‌بنیان با اجرای قانون حمایت‌ها از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان
رشد فضای دانش‌بنیان با اجرای قانون حمایت‌ها از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان
96/01/30 - 12:54
بیشتر بخوانیم