ورود نوآوری‌های حوزه شناختی به بازار سرعت گرفت

ورود نوآوری‌های حوزه شناختی به بازار سرعت گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82672
مرکز داده‌کاوی علوم شناختی با هدف کمک به توسعه کسب‌وکار و ورود نوآوری‌های این حوزه به بازار کار خود را آغاز کرد.

این مرکز نوآوری و شتابدهی که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، جذب تیم‌های خلاق و نوآور را آغاز کرده و روند ایده‌ها به محصول برای عرضه در بازار را شتاب می‌بخشد.

 

آماده‌سازی تیم‌های خلاق و نوآور شناختی

در این مرکز،  شرکت‌های خلاق فعال در حوزه علوم شناختی از جمله در زمینه بازی‌های شناختی، آزمون و توانمندسازی، تجهیزات سیگنال مغزی و علوم اجتماعی محاسباتی استقرار و فعالیت دارند.

سیدمحمد مهدوی مسئول توسعه زیست‌بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد شناختی، شناسایی توانمندی‌ها و حمایت از شرکت‌ها و تیم‌های مستعد و فعال حوزه علوم شناختی برای ورود به بازار را از اهداف ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی علوم شناختی و داده‌کاوی عنوان کرد.

تامین مالی و شتابدهی طرح‌های فناورانه و نوآورانه شناختی و ارائه مشاوره‌های تخصصی، تعامل با شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری فعال در زیست‌بوم صنایع خلاق، توسعه تعامل با فعالان زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوآورانه و خلاق علوم شناختی از برنامه‌های این مرکز است.

در راستای توسعه زیست‌بوم در حوزه شناختی با حمایت این ستاد، بازار کسب‌وکارهای مراکز و شرکت‌های فعال در حوزه علوم شناختی تقویت شده و توسعه می‌یابد.

بهره‌گیری از توان تخصصی پژوهشگران و نخبگان علوم و فناوری‌های شناختی، ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نیز تعامل با سرمایه‌گذاران و صندوق‌های پژوهشی و فناورانه و نهادهای تامین‌کننده مالی، از مزیت‌ها و توانمندی‌های مرکز نوآوری و شتابدهی علوم شناختی و داده‌کاوی است.

در راستای سیاست‌های راهبردی ستاد شناختی، 30 دستاورد فنی و تخصصی حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی محققان و متخصصان حوزه علوم شناختی تحت حمایت ستاد در 2 سال اخیر، طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بهمن‌ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد.

در این نمایشگاه، دستاوردهای و محصولات فناورانه در زمینه‌های ایمپلنت‌های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، رهگیر چشمی، الکترود و سیستم‌های ثبت و تحریک مغز و نیز بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی شناختی در معرض نمایش درآمد.

 

بومی سازی تجهیزات و ابزارها، توسعه و تقویت بازار کسب‌وکارهای مراکز و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات و تجهیزات حوزه علوم شناختی، از اهداف رونمایی از تجهیزات و ابزارهای حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
8 نوآوری شناختی توسط سرمایه‌گذاران جذب شد تا ورود به بازار تسهیل شود
8 نوآوری شناختی توسط سرمایه‌گذاران جذب شد تا ورود به بازار تسهیل شود
00/06/03 - 11:43
فراخوان؛ نوآوری‌های آموزش مجازی علوم و فناوری‌های شناختی حمایت می‌شود
فراخوان؛ نوآوری‌های آموزش مجازی علوم و فناوری‌های شناختی حمایت می‌شود
00/03/26 - 10:30
نوآوری‌های رسانه‌ای علوم شناختی را توسعه می‌دهد
نوآوری‌های رسانه‌ای علوم شناختی را توسعه می‌دهد
98/12/03 - 14:39
بیشتر بخوانیم