پلیمرهای مهندسی در ابعاد صنعتی تولید می‌شوند
توسط یک شرکت فناور داخلی؛

پلیمرهای مهندسی در ابعاد صنعتی تولید می‌شوند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 21423
یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تولیدات پلیمری توانسته است با تولید گسترده و هم‌گام با فناوری روز پلاستیک‌های مهندسی بخشی از نیاز صنایع گوناگون کشور به این پلیمرها را تامین کند.

 یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تولیدات پلیمری توانسته است با تولید گسترده و هم‌گام با فناوری روز پلاستیک‌های مهندسی بخشی از نیاز صنایع گوناگون کشور به این پلیمرها را تامین کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری؛ در کنار کارکرد عمومی و روزمره‌ای که پلاستیک‌ها در زندگی‌مان دارند، پلاستیک خود را با سر و شکلی پیشرفته و پیچیده‌تر از پیش جای خود را در ابزارها و تجهیزات  گوناگون یافته است و پلاستیک‌های مهندسی به صنایع گوناگونی از جمله خودروسازی لوازم خانگی و تجهیزات فناور راه  پیدا کرده‌اند.

به گفته محسن هنریان مدیرعامل شرکت پویا پلیمر، صنایع مختلفی مثل صنایع بسته‌بندی، دارویی و غذایی، قطعه‌سازی خودرو، تولید لوله‌های آب و فاضلاب و الکترونیک از صنایع مخاطب این محصولات هستند که با توجه به پررنگ‌تر شدن بیش از پیش جایگاه تولیدات پلیمری در تولید محصولات این صنایع، تولیداتی که بتوانند کیفیت و کارآمدی لازم را ممکن کنند نقشی اساسی در ادامه حیات صنایع یادشده ایفا می‌کند.

این فعال فناور با بیان این‌که خاستگاه این محصولات صنایع پتروشیمی هستند، گفت: این تولیدات جزو صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به شمار می‌روند و صنایع پتروشیمی به عنوان پایه، و مواد معدنی و افزودنی خواص دهنده  به عنوان پرکننده یا خاصیت دهنده نقش دارند که منبع تامین داخلی و خارجی دارند اما بخش عمده این مواد ، به شکل واردات تامین می‌شوند.

رحمانیان ادامه داد: پلاستیک‌های مهندسی با توجه به دانش‌ و فرمولاسیون خاص خود اهمیت بالایی به لحاظ تولید دارند و امروزه نقش مواد اولیه خاص که عمدتاً در ابعاد نانو هستند، نه تنها در تولید پلاستیک‌های مهندسی بلکه سایر حوزه‌های تولیدی پرکاربرد است، اما با بهره‌گیری از توانمندی کشور و با تکیه به دانش بومی در حوزه فناوری نانو توسط فناوران داخل کشور تولید می‌شوند.

سهم قابل توجه تولیدات داخلی از بازار کشورمان و ظرفیت  کشورهای همسایه از این تولیدات، مزیتی بود که هنریان به آن اشاره داشت و در ادامه گفت: به جرات می‌توان گفت ظرفیت قابل توجهی از نیاز صنایع گوناگون کشور با تکیه به تولیدات داخلی تامین می‌شود و علاوه بر ظرفیت میانگین 45000 تن در سال، این میزان با راه‌اندازی واحدهای جدید در منطقه جنوب کشور و گسترش میزان تولیدی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت‌های کامپاندری از نظر تامین برای تحقق ظرفیت تولید از لحاظ تامین ماده اولیه پلیمرهای معمولی مشکلی ندارند و حجم قابل توجهی از فرآوردههای این مواد در داخل کشور تامین می‌شود اما بخشی که میزان مصرف بالایی نیز ندارند که آن بخش وارد می‌شود.

این فعال فناور افزایش ظرفیت اشتغال را یکی از مزیت‌های تولیدات داخلی برشمرد و افزود: این شرکت با فعالیت 24 ساعته خود در دو شیفت 12 ساعته ظرفیت فعالیت بیش از 120 نفر نیروی انسان که بخشی از آن‌ها متخصصان و تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی هستند ایجاد کند که این ظرفیت با راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید در جنوب کشور افزایش می‌یابد.

رحمانیان، به صادرات این محصولات به دیگر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر زمینه صادرات تولیدات داخلی به کشورهای همسایه و کره جنوبی فراهم شده است و امسال بالغ بر 30 درصد از تولیداتمان را با تمرکز بر صادرات روانه بازار کردیم.

این فعال فناور با اشاره به حمایت‌های جدی از  حوزه فناوری با رفع موانع پیش رو از جمله تامین مواد اولیه اظهار کرد: مهم‌ترین گرفتاری و چالش شرکت‌های این چنینی در فرآیندهای واردات و هزینه‌های ان است که می‌بایست با توجهی جدی  و در قالب حمایت از تامین این مواد زمینه رقابت‌پذیر شدن قیمت محصولات تولیدی کشورمان را برای حضور و رقابت در بازاهارهای تجاری دیگر کشورها آماده کند.

پایان پیام/24

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم