پژوهشگران حوزه مهندسی و محیط زیست حمایت می شوند
با فراخوان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری

پژوهشگران حوزه مهندسی و محیط زیست حمایت می شوند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46595
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جدیدترین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه‌های فنی و مهندسی و محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت را منتشر کرد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین فراخوان دریافت طرح های پژوهشی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. در دور جدید فعالیت های صندوق طرح های پژوهشی پژوهشگران با انتشار فراخوان دریافت می شود تا با ایجاد فضایی رقابتی زمینه مناسبی برای حمایت فراهم شود.

تا کنون دو فراخوان توسط صندوق در سال جاری منتشر شده است و در حال حاضر نیز سومین فراخوان برای دریافت طرح ها پژوهشگران در حوزه فنی و مهندسی، محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت منتشر شد. محققان بر اساس این فراخوان از 1 مهرماه تا 15 آذر ماه سال جاری برای ارسال طرح های خود در این حوزه ها به صندوق مهلت دارند. این فراخوان با هدف حمایت متوازن از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری منتشر شده است.

در این دوره متقاضیان حمایت ازطرح های پژوهشی ، پسا دکتری و رساله دکتری می توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را مطابق با آیین نامه های منتشر شده در سایت صندوق از طریق سامانهrtms.insf.org   ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، در سال های گذشته محققان از سراسر کشور طرح های پژوهشی خود را با توجه به حوزه علمی به کارگروه های مربوطه در صندوق ارسال می کردند و هر ماه طرح ها در این کارگروه ها ارزیابی و برای تصویب نهایی به کمیته تخصصی صندوق روانه می شد اما در سال جاری این روند تغییر کرده است و در طول سال هر کارگروه 3 فراخوان منتشر می کند تا بر اساس آن پژوهشگران برای ارسال طرح های خود اقدام کنند. 

تا کنون بیش از 21 هزار طرح پژوهشی از سوی محققان و متخصصان کشور به صندوق ارسال شده است. از این میان بیش از 7 هزار مورد مصوب و مورد حمایت قرار گرفت.

پایان پیام/25

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم