کارسوق مهندسی ژنتیک در تهران به عنوان نخستین قطب کشور برگزار شد
با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی؛

کارسوق مهندسی ژنتیک در تهران به عنوان نخستین قطب کشور برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 26306
کارسوق ها در ساختار مدارس استعدادهای درخشان به عنوان ابزاری جهت آموزش موضوعات مختلف به ویژه موضوعات اولویت دار علم و فناوری کشور به گونه ای تعریف شده اند

کارسوق ها در ساختار مدارس استعدادهای درخشان به عنوان ابزاری جهت آموزش موضوعات مختلف به ویژه موضوعات اولویت دار علم و فناوری کشور به گونه ای تعریف شده اند تا فرآیند آموزش فارغ از شیوه های کلاسیک آموزش و با فرهنگ سازی فعالیت های گروهی در میان دانش آموزان انجام پذیرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، اولین دوره کارسوق مهندسی ژنتیک را در 4 قطب کشوری (تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و یزد) و بطور کلی با میزبانی از 16 استان (تهران، البرز، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، یزد، اصفهان، فارس و کرمان) برنامه ریزی و اجرا کرد.
پنجم و ششم مردادماه سال جاری، دبیرستان دوره اول علامه حلی 5 تهران طبق برنامه میزبان اجرای کارسوق برای دانش آموزان پایه هشتم قطب تهران بود. در برنامه افتتاحیه مهدی سیدی مدیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری پیرامون آینده زیست فناوری و نقش آن در پیشرفت جوامع توضیحاتی ارائه کرد.
هاله حامدی‌فر مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن و دارنده نشان PharmaHero از موسسه بین‌المللیUBC، مختصری از شرح حال زندگی خود، مسئولیت‌های قشر نخبه و تحصیلکرده در پیشرفت جامعه پرداخت و توضیحاتی در خصوص فعالیت های شرکت سیناژن ارائه کرد.
در پایان برنامه افتتاحیه و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم زیست فناوری و ارتباط آن با مهندسی ژنتیک،  4 کارگاه کارسوق مهندسی ژنتیک اعم از بیان ژن، کار با باکتری، کلونینگ و بیوانفورماتیک آغاز شد.
گفتنی است؛ فعالیت‌های دانش‌آموزان با پایان یافتن کارگاه ها در قالب پروژه‌های دانش‌آموزی ادامه خواهد یافت.پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم