کاهش تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آمریکا

کاهش تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آمریکا


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71041
اقدام‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران دانشجویی و کاری از کشورهای آسیایی، علاقه دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه‌های آمریکایی را نه تنها از کشورهای محدودشده بلکه از دیگر نقاط جهان نیز کاهش داده است.

جستجوی کالج ها و برنامه های آمریکایی از سوی دانشجویان کشورهای محدودشده از زمان اجرای ممنوعیت مهاجرت به این کشورها، بیش از 56درصد کاهش یافته است. ماهانه بیش از 3 میلیون دانشجو از وب‌سایت‌ها برای یافتن برنامه آموزشی مورد علاقه خود و موسسه ارائه دهنده آن استفاده می‌کنند.

 

در حالی که این کشورها تنها بخشی از مجموعه دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند که مایل به تحصیل در ایالات متحده هستند، از 28 ژانویه نیز علاقه جهانی به تحصیل در ایالات متحده به میزان 8 تا 11درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است. به نظر می رسد که کشورهای لیبرال بیشترین آسیب را می بینند. علاقه دانشجویان بین المللی که می خواهند در ماساچوست تحصیل کنند 17.07درصد  و در کالیفرنیا 12.99درصد کاهش یافته است.

 

کالج فکتوال محاسبه کرد که تأثیر منفی اقتصادی این موضوع فقط از کشورهای ممنوع‌شده 700 میلیون دلار خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی 33 میلیارد دلار و 400 هزار و 812 شغل به اقتصاد ایالات متحده کمک می کنند. پیش بینی می شود تأثیر کل این ممنوعیت فقط در آموزش عالی حدود 4 میلیارد دلار و از بین رفتن 48000 شغل باشد.

همچنین علاقه شتابان دانشجویان آمریکایی را که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، ثبت می کند. دانشگاه های کانادا با رشد متوسط ​​سود بالای 61درصدی یک هفته پس از یک هفته قبل از ممنوعیت کشور و پس از آن انگلیس با 55درصد و استرالیا با 35درصد در این لیست پیشرو هستند.

 

منبع استادی پرتالز در این زمینه، در نوامبر 2016 درست پس از انتخابات 1300 دانشجوی آینده بین المللی را مورد بررسی قرار داده است تا از دیدگاه آن‌ها در مورد رئیس جمهوری جدید منتخب آگاهی یابد: 57٪ از شرکت کنندگان گفتند که احتمال تحصیل در ایالات متحده کم‌تر شده زیرا دوره ریاست جمهوری ترامپ موانع جدی را برای تحصیل آنان در ایالات متحده ایجاد کرده است.

 

در حالی که اکثر دانش آموزان هنوز برای تحصیلات در ایالات متحده و چندین کالج‌های دارای رتبه بالا ارزش قائل هستند، مراکز آموزشی از اینکه استقبال دانش آموزان و دانشجویان بین المللی کاهش یابد نگران هستند، همچنین دانشجویان و دانش آموزان از بابت تبعیض‌ها گلایه دارند.

 

منبع: استادی پرتالز

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
99/06/31 - 08:55
درخواست دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آمریکا افت می‌کند
درخواست دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آمریکا افت می‌کند
99/06/29 - 10:38
کرونا دانشجویان بین‌المللی را از آمریکا می‌گیرد
کرونا دانشجویان بین‌المللی را از آمریکا می‌گیرد
99/06/11 - 13:29
بیشتر بخوانیم