کمک به تولید نان‌های غنی با فرآوری سبوس غلات
توسط یک شرکت فناور صورت گرفت؛

کمک به تولید نان‌های غنی با فرآوری سبوس غلات


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 18552
یکی از شرکت‌های فناور کشور توانسته است با تولید فرآورده‌های غنی‌سازی نان و فرآوری سبوس غلات، به بهبود سلامت نان و غنای نان‌های تولیدی کمک کند.

یکی از شرکت‌های فناور کشور توانسته است با تولید فرآورده‌های غنی‌سازی نان و فرآوری سبوس غلات، به بهبود سلامت نان و غنای نان‌های تولیدی کمک کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالحسین جلالی مدیرعامل شرکت آرادچارتا به تولید مکمل‌ها و غنی‌کننده‌های سبوس نان و غلات گفت: این واحد تولیدی به صورت اختصاصي انواع مكمل هاي غذايي ، بهبود دهنده نان و اصلاح كننده آرد وسبوس فرآوري شده را تولید و روانه بازار تجاری کرده است.


وی با بیان این‌که توليد محصولات مطابق با فرآيند بررسي بازار و بوده افزود: ضمن استفاده از مواد اوليه مرغوب و مورد تاييد سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد كشور استفاده سيستم مديريت كيفيت بر مبناي استاندارد ISO9001:2008 مستقر شد و این گواهینامه از شرکت DAS انگلستان دریافت شد.
ای نفعال فناور به طیف متنوع تولیدات این شرکت اشاره کرد و افزود:  سبوس فرآوري شده گندم ، برنج ، جو و جو دوسر تحت عنوان مديسه، استارج یا همچنین اصلاح كننده آرد وبهبود دهنده نان، پرميكس غني‌سازي آرد برای انواع نان‌هاي خبازي با عنوان پونان، مخلوط سبوس فرآوري شده با دانه هاي روغني وسبزيجات مدیسه و همچنین انواع نان هاي حجيم ، نيمه جيم و خشك چاريس از تولیدات این شرکت فناور هستند.
وی به توانمندی تولید سبوس فرآوری شده اشاره کرد و افزود:  برای اولین بار در کشور دانش فنی تولید سبوس فرآوری شده  به روش  تخمیری را کسب کردیم و با این روش مقدار اسید فیتیک سبوس بعد ار فرآوری تا حد محدوده استاندارد ( کمتر از ppm500) کاهش یافته است. از مزایای استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

وی به خواص سبوس فرآوری شده کاهش میزان اسید فیتیک در سبوس سبب بهبود جذب ریزمغذی‌هایی نظیر آهن و کلسیم شده است که در نتیجه ابتلا به پوکی استخوان  و کم خونی را کاهش می دهد.
جلالی، به خواص سبوس گندم اشاره کرد و افزود: سبوس گندم ضمن جلوگیری از بیماری های کلون بخصوص سرطان روده، به  کاهش کلسترول،درمان فشار خون بالا، کمک به کنترل دیابت نوع دو، کمک به کاهش وزن و  تسهیل حرکات دودی شکل دستگاه گوارش کمک می‌کند.
وی به اثر ویژه غنی سازی نان با آهن و اسيدفوليك بدون تغییر در رنگ و طعم نان اظهار کرد: از عناصر ضروري براي بدن بوده و كمبود آن باعث بروز عوارضی چون تأخير تكامل و هماهنگ شدن رشد كودك، افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي عفوني، كاهش فعاليت بدني ، ظرفيت يادگيري و خستگي زودرس ناشي از كم خوني، بروز عوارض گوارشي و همچنین نقايص مادرزادي لوله عصبي می‌شود.
این فعال فناور، بهبود دهنده نان استارج را یکی دیگر از تولیدات این شرکت عنوان کرد و افزود: بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفیت محصول نهایی می شوند.

وی افزود: بهبود قدرت آردهای ضعیف، افزایش عمر نان و نیز کاهش چسبندگی نان بر روی سنگ یا دستگاه پخت از مزایای استفاده از استارج هستند.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم