کنفرانسی درباره نزدیک‌تر شدن ارتباط انسان و ماشین
توسط پژوهشگران صورت گرفت:

کنفرانسی درباره نزدیک‌تر شدن ارتباط انسان و ماشین


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 11206
اخیرا کنفرانسی در موسسه فناوری ماساچوست برگزار شده‌است که در آن، موضوع توسعه کامپیوترهایی با قابلیت تحلیل حجم انبوهی از داده‌های اطراف ما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخیرا کنفرانسی در موسسه فناوری ماساچوست برگزار شده‌است که در آن، موضوع توسعه کامپیوترهایی با قابلیت تحلیل حجم انبوهی از داده‌های اطراف ما مورد بررسی قرار می‌گیرد. هوشمندتر شدن این کامپیوترها فرصت‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می‌دهد اما خطراتی نیز در این مسیر وجود دارد که در این کنفرانس به بررسی این موضوعات پرداخته می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری بخش فناوری های همگرا (ENBICS)؛ مفهوم محاسبات فراگیر هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و شناخت چندانی روی این موضوع وجود ندارد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ما از ماشین‌های هوشمند اطراف خود چه می‌خواهیم؟ آنها از ما چه می‌خواهند؟

این سوالات در کنفرانس EmTech که در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برگزارشد مطرح گردید. این که به دنبال این باشیم که محاسبات هوشمند به کدام سمت و سو می‌رود بسیار مهم است.
جیسون پونتین از سردبیران نشریه MIT Technology Review در ابتدای این کنفرانس در این باره می‌گوید: «پیشرفت‌ها در حوزه علوم کامپیوتر به ماشین‌های محاسباتی این توانایی را داده است که داده‌های اطراف ما را که از ادوات و حسگرها بدست می‌آید جمع‌آوری کرده و تحلیل می‌کنند. این موضوع موجب بهبود درک انسان از پیرامون خود می‌شود. با افزایش کاربرد این ماشین‌های محاسباتی در جمع‌آوری و استفاده از داده‌های اطراف، شرکت‌هایی که به این کامپیوترها دسترسی داشته و از آنها استفاده می‌کنند مزیت جدی نسبت به رقبای خود که فاقد این نوع فناوری هستند پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، نیاز این شرکت‌ها به جمع‌آوری اطلاعات و توانایی کامپیوترهای آنها به تاثیرگذاری روی رفتار ما موجب نوعی ارتباط میان این کامپیوترها و انسان می‌شود. در نهایت این روندها موجب می‌شود تا سیستم‌های خودکار هر روز قدرتمندتر شوند.»
پونتین می‌افزاید: «ما می‌دانیم که پتانسیل‌های بالایی در کامپیوترها وجود دارد که موجب می‌شود این ادوات به قدر کافی هوشمند شده تا به بخشی از ما تبدیل شوند. این ماشین‌های هوشمند موجب می‌شوند که توانمندی ما افزایش یافته و احساس ما از فضای بیرون نیز بهبود یابد. با این حال، ما باید مراقب باشیم که از ماشین‌های هوشمند چه می‌خواهیم. این همنشین‌های جدید ما چه کاری برای ما انجام می‌دهند. ممکن است ماشین‌های هوشمند کاملا قابل اعتماد نباشند.»
این موضوعات در کنفرانس EmTech مورد بررسی قرار گرفته و دو سخنرانی با عناوین « Teaching Machines to Understand Us,” How Technology Is Destroying Jobs,”» و «The Real Privacy Problem”» نیز در این باره مطرح شد.

منبع : http://www.technologyreview.com/view/543106/humans-and-computers-are-getting-even-more-connected

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم