کیش میزبان برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی  شد

کیش میزبان برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 29702
در حاشیه برپایی برگزاری نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش میزبان برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی شد.


در حاشیه برپایی برگزاری نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش میزبان برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی  شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت انجمن مهندسی دریایی و همکاری جامعه دریایی کشور نوزدهمین نمایشگاه IRANIMEX به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه دریایی کشور و  رکورددار حضور خارجی‌ها در نمایشگاه دریایی ایرانی  برگزار شد.
پیمان مسعود زاده دبیر  نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به رویکرد اصلی برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی و آشنایی با توانمندی شرکت‌های خارجی، زمینه را برای تبادل اطلاعات و تکنولوژی و همین‌طور آشنایی صنعتگران، متخصصان، دانشجویان، پژوهشگران و سایر ذینفعان از دانشگاه و صنعت را فراهم می‌کند، همچنین فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه دریا از دیگر اهداف اصلی این دوره از نمایشگاه بود.
وی بابیان اینکه در IRANIMEX2017 نزدیک به 300 شرکت داخلی و 60 شرکت خارجی حضور دارند، افزود: بیش از 500 نفر بازدیدکننده خارجی برای بازدید از نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.
مسعود زاده بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه همزمانی با نوزدهمین همایش صنایع دریایی است که در آن مقالات علمی ارائه می‌شود و می‌تواند ارتباط خوبی بین دانشگاهیان، صنعتگران را فراهم کند.
وی  خاطرنشان کرد: امضا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها در حاشیه این نمایشگاه توسط شرکت‌ها از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی اعلام داشت: امسال به علت همزمانی افتتاحیه همایش و نمایشگاه و به دلیل برخی از محدودیت‌ها و تغییرات ایجادشده، افتتاح نمایشگاه یک روز بعد از شروع همایش صنایع دریایی و برای 3 روز برنامه‌ریزی‌شده است، اما زمان نمایشگاه 2 ساعت افزایش‌یافته و از 16 الی 22 میزبان مدعوین محترم است.
مسعود زاده گفت: از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه حضور شناورهای شاخص ساخت ایران برای بازدید عموم است تا بتوانند از نزدیک این دستاوردها را ببینند. همچنین هماهنگی‌هایی نیز برای گشت دریایی برای آشنایی عمومی با دریا انجام‌شده است که زمان آن‌ها از طریق رسانه‌های انجمن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه اختصاص غرفه‌ای به بومیان کیش برای آشنایی با آدام رسوم و غذاهای محلی این جزیره مرجانی است. همچنین غرفه شهدای غواص را خواهیم داشت برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهیدان که امنیت و آرامش امروز خود را مدیون زحمات آن‌ها هستیم.
وی بابیان اینکه ترسیم نقاشی دریایی هم برای خانواده‌هایی که در کیش مستقر هستند از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که با همکاری و هماهنگی منطقه آزاد کیش انجام می‌شود، گفت: همچنین امسال مدارس جزیره کیش هم طی هماهنگی انجام‌شده از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت.
مسعود زاده بابیان اینکه درسالهای اخیر با حمایت انجمن مهندسی دریایی ایران و کمک مالی جامعه دریایی تعدادی از دانشجویان در این نمایشگاه و همایش شرکت می‌کنند، اظهار داشت: امسال نیز برای حضور بیش از 230 دانشجو برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته، این برنامه همواره مورد استقبال دانش جویان و هیئت‌مدیره بوده است و یکی از برنامه‌های اثربخش است که ثمرات بلندمدت به همراه خواهد داشت.
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: برکسی پوشیده نیست این نمایشگاه ازنظر حجم، تعدد شرکت‌کنندگان و مشارکت شرکت‌های خارجی ریشه‌دارترین نمایشگاه دریایی کشور است، اما برای اینکه بیشتر آن را بین‌المللی نمائی‌ام، محل آن را در جزیره کیش تثبیت و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و هماهنگی و تعاملات صورت گرفته در نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی خارجی به‌صورت پاویون در سالهای اخیر حضور یافته‌ایم که در این میان توافقی نیز با یوروپورت بزرگ‌ترین برگزارکننده نمایشگاه دریایی اروپا انجام‌شده است که در بخش خارجی از آن‌ها کمک می‌گیریم، این تبادلات می‌تواند به ارتقا سطح بین‌المللی نمایشگاه کمک شایانی کند.
وی با اشاره به گستره وسیع موضوعات دریایی مانند گردشگری، شیلات، محیط‌زیست، اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، صنعت ساخت شناور و تجهیزات دریایی، قوانین و مقررات، ایمنی و ...، از جامعه ذینفعان و عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه دعوت کرد و گفت: خصوصاً مقدم مردمان منطقه و ساکنان مهربان و خون گرم جزیره کیش را گرامی می‌داریم.
 
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی در پایان گفت: امیدواریم این همایش و نمایشگاه به‌عنوان یک رسالت، آگاهی بخشی لازم را برای مسئولین، تصمیم گیران و تصمیم سازان داشته باشد تا نقش حوزه دریا در برنامه و اقدامات دولت پررنگ‌تر از گذشته حس شود. 

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی IRANIMEX2017، تا تاریخ ۲۳ آذرماه در جزیره کیش از ساعت 16 الی 22 دایر خواهد بود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم