کیفیت تجهیزات وارداتی و صادراتی بالاتر می‌رود

کیفیت تجهیزات وارداتی و صادراتی بالاتر می‌رود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71199
شرکتی فناور در حوزه کیفیت‌سنجی با ارائه خدمات فناورانه زمینه ارزیابی و تضمین کیفیت تولیدات داخلی و نیز محصولات صادراتی و وارداتی را فراهم کرد.

مسعود محبوبی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بازرسی فنی و مجموعه آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان هدف از فعالیت‌های این مجموعه را بررسی کیفیت تجهیزات داخلی، وارداتی و صادراتی دانست و گفت: استقرار سیسـتم‌های کیفیـت در واحدهـای تولیدی، کمک به حسـن اجـرای استانـدارد و ارتقای محصولات دانش‌بنیان یکی از اهدافی است که با کمک فناوری بومی سنجش و تجهیزات پیشرفته دنبال می‌کنیم.

 

این فعال فناور، تأمین نیازهای تولیدکنندگان را برای بهره‌مندی بهینه از محیط زیست، یکی دیگر از اهداف شاخه زیتون لیان عنوان کرد و گفت:  با تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مختلف در زمینه غذایی، میکروبی، آرایشی و بهداشتی، قطعات و لوازم خودرو و دیگر تولیدات شرکت‌های فناور و صنعتی کیفیت این محصولات تأمین می‌شود.

محبوبی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در سه بخش آزمایشگاهی، بازرسی، آموزش و مشاوره گفت: این مجموعه فناور خدمات بازرسی در مبدأ و مقصد را می‌تواند در اختیار وارد کنندگان، صادر کنندگان و تولید کنندگان در سراسر دنیا قرار دهد که شامل بازرسی‌های ظاهری، بازرسی پیش از حمل، بازرسی و صدور گواهی‌نامه بازرسی جهت ارائه به بانک و گمرکات، بازرسی از واحد های تولیدی و صدور گواهینامه های بازرسی COI در مبدأ و مقصد و گواهی تأیید قیمت پروفرما می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت شاخه زیتون لیان به تأیید نوع و تطابق تولید خودرو گفت: تجهیزات خودرویی، ماشین‌آلات کشاورزی، تراکتور و موتورسیکلت از مرکز ملی تأیید صلاحیت ايران در ارائه خدمات در گستره ملی و بین‌المللی توانمند است و می‌توانیم بر اساس تأیيد نوع خودروهای وارداتی، تأييد نوع و تطابق تولید خودروهای تولید داخل، بازرسی کاربری خودروها، بازرسی فیزیکی خودروها، تدوین استانداردهای خودرو را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به بازرسی از کشتی‌های وارداتی و صادراتی نفت و فرآورده‌های نفتی گفت: علاوه بر این، بازرسی و نمونه‌برداری از کالاهای وارداتی و صادراتی و تولید داخل نیز در دستور کار فعالان فناور شاخه زیتون لیان قرار دارد.

محبوبی از فعالیت این شرکت فناور در صنایع شیمیایی و پلیمر گفت و ادامه داد: تدوین استاندارد، سیستم‌های مدیریت کیفیت، چوب و فرآورده‌های چوبی، سلولزی، نفت و فرآورده‌های نفتی، خودرو و نیرو محرکه و مکانیک و فعال هستیم.

 

وی با اشاره به توانایی ارائه خدمات مشاوره و ممیزی برای پیاده‌سازی استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت تا صدور گواهی‌های ملی و بین‌المللی گفت: این توانمندی را داریم که خدمات مشاوره و ممیزی را برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت محیط، مدیریت محیط زیست، مدیریت نهادهای آزمایشگاهی و کالیبراسیون را ارائه دهیم.

مدیرعامل شاخه زیتون لیان از فعالیت جمعی از دانش‌آموختگان کشور در این شرکت گفت و بیان کرد: 70 نیروی انسانی با تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت تخصصی و به صورت غیر مستقیم هم بالای 50 نفر در این مجموعه فناور فعالیت دارند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فیلترهای ایران‌ساخت جداسازی می‌کنند
فیلترهای ایران‌ساخت جداسازی می‌کنند
98/05/30 - 15:34
 ارتقای سطح تکنولوژی ملی به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی
ارتقای سطح تکنولوژی ملی به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی
97/06/24 - 14:37
نیاز کشور به تجهیزات آزمایشگاهی با شناسایی توانمندی‌ها مرتفع می‌شود
نیاز کشور به تجهیزات آزمایشگاهی با شناسایی توانمندی‌ها مرتفع می‌شود
94/12/18 - 12:08
بیشتر بخوانیم