گزارش مهاجرتی؛ کاهش مهاجرت دانشجویی دانشگاه‌های کانادا را متضرر می‌کند

گزارش مهاجرتی؛ کاهش مهاجرت دانشجویی دانشگاه‌های کانادا را متضرر می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70618
یک گزارش بین‌المللی نشان می‌دهد دانشگاه‌های کانادا به دلیل شیوع کرونا ممکن است تا 3.4 میلیارد دلار ضرر کنند. با کاهش میزان درخواست‌ها و ثبت نام دانشجویان بین‌المللی و کانادایی سطح درآمد دانشگاه‌های این کشور رو به کاهش می‌گذارد.

بر اساس پیش بینی آماری، دانشگاه های کانادا ممکن است در سال جاری به دلیل ابتلا به بیماری همه گیر کوید19 به میزان 3.4 میلیارد دلار ضرر کنند، که عمده‌ترین دلیل آن، کاهش تعداد دانشجویان خارجی است.

شهریه‌های تحصیلی بخش عمده‌ای از درآمد دانشگاه را تشکیل می‌دهد. در سال های 2013-2014 این منبع درآمدی، 24.7 درصد از بودجه دانشگاه‌ها را تشکیل می داد، در حالی که در سال های 2018-2019 به 29.4 درصد رسید. بیشترین میزان درآمد دانشگاه از بودجه دولت 45.8 درصد است.

افزایش نسبت شهریه ها توسط تعداد فزاینده ای از دانشجویان خارجی ایجاد شده است که شهریه بیشتری، تقریباً 5 برابر شهروندان کانادایی می پردازند. در سال های 2017-2018 ، دانشجویان خارجی به تنهایی 40 درصد از کل شهریه‌های دانشگاهی را پرداخت کرده‌اند.

بنابراین، دانشگاه‌ها با ادامه شرایط فعلی ممکن است بین 377 میلیون تا 3.4 میلیارد دلار حدود 0.8 تا 7.5 درصد از کل درآمد خود را در سال تحصیلی جاری از دست بدهند.

این پیش بینی بر اساس تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده توسط مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا ، که متناسب با تعداد دانشجویان خارجی در این کشور است، ارائه شد.

در سال 2020 ، 58 درصد مجوز کمتر صادر شده و حدود 13 درصد از مجوزهایی که صادر شده اند دیگر در ماه سپتامبر معتبر نیستند.این موضوع نشان می‌دهد ثبت نام دانشجویان کانادایی نیز ممکن است امسال کاهش یابد.

20 درصد از جوانان 17 تا 24 ساله که در مارس گذشته در مدارس و دانشگاه‌ها بودند اعلام کرده‌اند که در سال جاری قصد بازگشت ندارند.

وندی ترین، مدیر روابط خارجی و تحقیقات در دانشگاه های کانادا ، گفت که خیلی زود است که بگوییم همه گیری در بودجه دانشگاه یا ثبت نام تأثیر خواهد داشت.

وی گفت ، با این حال  مزایای واکنش اضطراری دولت فدرال کانادا (CERB) به دانش آموزان و خانواده های آنها کمک کرد تا از این طریق امکانات و اعتماد به نفس لازم را داشته باشند تا امسال به مدرسه برگردند.

به گفته ترین، دانشگاه ها همچنین با محدودیت های سفر مرتبط با همه گیری سازگار می شوند و به دانشجویان خارجی اجازه می دهند از راه دور تحصیلات خود را ادامه دهند.

 

منبع: نشنال پست

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم