گزارشی از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی پیام

گزارشی از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی پیام


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 31719
هدف از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی پیام، حمل‌ونقل بار هوایی و پستی ،فرآوری کالا،انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع بسته‌بندی و صادرات است، که با تازگی طی تفاهم‌نامه مشترک این منطقه


هدف از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی پیام، حمل‌ونقل بار هوایی و پستی ،فرآوری کالا،انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع بسته‌بندی و صادرات است، که با تازگی طی تفاهم‌نامه مشترک این منطقه، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعتی کشور با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این منطقه فراهم شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی امضاء تفاهم‌نامه مشترک شرکت خدمت هوایی پیام با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته، مقرر شد تا شرکت‌های ICT و دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شوند و در پی استقرار این شرکت‌ها در این مجموعه حمایت‌ها و مشوق‌های مختلف با همکاری دو مجموعه در آینده نیز استمرار یابد.
فرودگاه بین‌المللی  و منطقه ویژه اقتصادی پیام در بین دامنه رشته‌کوه‌های البرز وشهرماهدشت کرج با1259/8متر (4170 fet  ) از سطح دریا قرارگرفته است، این منطقه ویژه در 55کیلومتری غرب استان تهران ودردل استان البرز در بهترین نقطه ازلحاظ آب‌وهوایی در کشور قرارگرفته است.

شرکت دانش‌بنیان قائم پرشان که یک شرکت تولیدکننده تجهیزات در حوزه IoT و ICT است، یکی از مجموعه‌های صنعتی مستقر در این منطقه است، همچنین مرکز پت اسکن تشخیص سرطان نیز در این مجموعه دایر است.
شرکت ماکو فارما فردآور در زمینه تولید کیسه‌های خون فعال است و این مرکز با ظرفیت تولید 10میلیون کیسه خون در سال که 2.5میلیون کیسه مصرف داخلی و مابقی صادراتی است با اشتغال‌زایی برای 400 نفر در فضایی با زیربنای هفت هزار مترمربع احداث‌شده است و در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به فعالیت است.
همچنین مرکز تعمیر موتور هواپیما و تولید قطعات الکترونیکی خودرو از دیگر مجموعه‌هایی  است، که در این مجموعه قرار دارد.
بر اساس این گزارش، همزمان با دهه فجر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همراه مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی  از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام بازدید کردند و با متخصصان و مدیران این مجموعه‌ها گفت‌وگو کردند.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم