گنجاندن فرآورده‌های طبیعی و گیاهی در سبک زندگی
با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی صورت گرفت؛

گنجاندن فرآورده‌های طبیعی و گیاهی در سبک زندگی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 21641
پنجمین همایش «طلای سبز» با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور اصلاح سبک زندگی و استفاده از فرآورده‌های طبیعی و گیاهی برگزار شد.

پنجمین همایش «طلای سبز» با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور اصلاح سبک زندگی و استفاده از فرآورده‌های طبیعی و گیاهی برگزار شد.

به  گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین همایش «طلای سبز» در حالی برگزار شد که همزمان با این رویداد نخستین رویداد کارآفرینی تخصصی با محوریت بسته‌بندی ، تحقیقات بازار و برندنیگ داروهای گیاهی با حضور مدیران بازاریابی شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار شد.

این رویداد با توجه به اهمیت تحقیقات بازاریابی در امور بسته بندی ، برندینگ تخصصی، گسترش بازارهای صادراتی ، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و ضرورت حمایت از ایده‌های نوآورانه و تبدیل این ایده‌ها به محصولات فناورانه قابل ارائه به بازار با توان رقابت با محصولات خارجی، صورت گرفت تا مدیران و فعالان این حوزه بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

بسته‌بندی تخصصی مبتنی بر تحقیقات بازاریابی با ایجاد اتاق فکر متشکل از داروسازان، طراحان گرافیست،پزشکان تخصصی دارو و متخصصان تحقیقات بازار است تا متناسب با هر دارویی بسته‌بندی آن طراحی و اجرا شود.

یکی از مهمترین مزیت‌های بسته‌‌بندی توسط این شرکت، تنوع رنگ و چاپ هندسه‌ای متفاوت چاپ است که با در نظر گرفتن نیاز شرکت‌های فعال در صنعت گیاهان دارویی و داروسازی روانه بازار میشود.

پنجمین همایش «طلای سبز» با برگزاری نمایشگاه و ارائه پوسترهای برگزیده و ارائه سخنرانی‌های تخصصی مختلف در راستای بررسی پیشرفت‌های اخیر در درمان بیمار‌ی آلزایمر با استفاده از داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی؛  درمان بیمار‌ی MS با استفاده از داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی؛ درمان بیمار‌ی دیابت با استفاده از داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی، درمان بیمار‌ی IBS با استفاده از داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی ، بررسی تکنولوژی‌ نوین در حیطه فرآوری و کشت گیاهان دارویی و محصولات گیاهی، متدهای نوین در خصوص زندگی سازگار با محیط زیست و نیز اصول درمان ذهنی و فیزیکی به واسطه بهره‌گیری از دارو‌ها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی برگزار شد.

دربخش پژوهش اقتصادی روند صادرات فرآورده‌های طبیعی و گیاهی در سال‌های اخیر و تأثیر برندسازی در افزایش سهم بازار داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی بررسی شد.

بخش پژوهش کلان نیز شامل تدوین ساز و کار نظام‌مند برای گیاهان دارویی و محصولات گیاهی، تعهدات اخلاقی در پژوهش در داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی، آینده‌پژوهی و بررسی سند چشم‌انداز توسعه دارو‌ها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی بود.

پنل تخصصی نگاهی به جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و بررسی مسائل و چالش‌های آن با حضور دبیر انجمن تولید کنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهی دارویی؛ معاون اداره نظارت بر ارزیابی فرآوردهای طبیعی، سنتی و مکم سازمان غذا و دارو و چند تن از اساتید دیگر پیرامون این رویداد برگزار شد.

پنجمین همایش «طلای سبز» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بهمن‌ماه 95 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. رئیس شورای سیاست‌گذاری «همایش طلای سبز» محمود خدادوست وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  بود. محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی عضو این شورا و امیرحسین جمشیدی عضو شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی نیز دبیر علمی این همایش را بر عهده داشتند.

پایان پیام/29

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم