آغاز سفرهای استانی معاونان و روسای مراکز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

آغاز سفرهای استانی معاونان و روسای مراکز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91710
در راستای تاکید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، سفرهای استانی مدیران و روسای مراکز معاونت با سفر معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و هیات همراه به استان البرز آغاز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری که صبح چهارشنبه 14 تیرماه با همراهی دکتر صدری مهر، مدیرکل توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری و دکتر فرج اللهی، مدیر مرکز فناوری های راهبردی معاونت به استان البرز سفر کرده بود، طی این سفر از مجموعه کساء، شرکت فناوری زیستی طبیعت گرا، مرکز نوآوری فنی حرفه ای و پارک علم و فناوری و صندوق استان بازدید و عصر آن روز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان البرز با حضور معاون اقتصادی استاندار البرز حضور یافت. 

دکتر صدری مهر، دستیار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در توسعه زیر ساخت های فناوری و نوآوری طی سخنانی در نهمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان البرز که با حضور دکتر اسداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها و مجموعه‌های علمی و اجرایی و فعالان اقتصادی در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی  برگزار شدبا اشاره به اینکه استان البرز برای اکوسیستم فناوری، استان ویژه‌ای بوده و دارای ظرفیت‌های بالایی است گفت: راه اندازی مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا  بستر خوبی برای توسعه استان البرز و حضور بخش خصوصی است که در سایر استان ها وجود ندارد که امیدواریم بتوانیم این حرکت را به صورت یک مدل در کشور بومی نموده و توسعه دهیم. 

وی بر حفظ سرمایه های انسانی در کشور تاکید کرد و گفت: حفظ سرمایه های انسانی که همان نخبگان هستند از جنس نه آبیاری سطحی بلکه از جنس آبیاری عمیق است و در این زمینه بحث مسکن نخبگان مطرح است و به زودی در فاز اول پروژه 800 واحدی مسکن نخبگان به بهره برداری می رسد.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در توسعه زیر ساخت های فناوری و نوآوری در این نشست از تعریف مسکن نخبگان برای استان البرز خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با حمایت معاونت علمی این موضوع در استان البرز هم هر چه زود کلید بخورد.

دکتر سیف الله اسداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز هم در سخنان خود بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: هم حاکمیت و هم مجموعه دستگاه های استان باید به مسائل و آسیب های استان توجه ویژه داشته باشند.

وی بر موضوع استقرار شرکت ها و شهرک های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری پایتخت اشاره کرد و گفت: کاش این موضوع شامل استان البرز هم می شد و در حال حاضر با این همه آسیب در حوزه های مختلف به ویژه آب و خاک مواجه نمی شدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: هر رشد اقتصادی یک خیز اقتصادی می خواهد و رشد اقتصادی آسیب های خود را نیزدارد اما باید توسط شرکت های دانش بنیان و فناور آسیب ها را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه برنامه های عملیاتی پارک علم و فناوری البرز برای سال های آینده شد.

برنامه سفرهای استانی معاونان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اولویت استانهای کم برخوردار و محروم تا پایان تابستان ادامه دارد.

#12

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم