حرکت مجموعه‌های جوان دانش‌بنیان و نخبه ایرانی بر لبه‌های دانش

حرکت مجموعه‌های جوان دانش‌بنیان و نخبه ایرانی بر لبه‌های دانش


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91023
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی هیأت دولت، امروز از نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس در پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه با اشاره به دستاوردها و ظرفیت‌های فناوری و دانش‌بنیان بیان‌کرد: بازدید از این نمایشگاه نشان می‌دهد مجموعه جوان دانش‌بنیان و نخبه ایرانی بر لبه‌های دانش در تمامی حوزه‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: نمایشگاه ظرفیت‌های بزرگی را به مردم، مسئولان و فعالان حوزه‌های اقتصادی معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه با کار دانش بنیان و علمی می‌توان بسیاری از اقدامات اقتصادی را سرعت بخشید و بهره‌وری‌ را افزایش داد. 

بهادری‌جهرمی افزود: این نمایشگاه فضای خوبی برای همه فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی است تا شناخت دقیق‌تری از ظرفیت‌های علمی جوانان نخبه‌ی ایرانی پیدا کنند و بتوانند بهتر و بیشتر در زمینه رشد اقتصادی حرکت کنند.

وی در خصوص قانون جهش دانش‌بنیان ادامه داد: تقریبا تمام آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شده و در فرآیند اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون از آیین‌نامه این قانون فقط ۲ آیین‌نامه برای اجرا باقی مانده است گفت: خیلی از آیین‌نامه‌های قانون جهش دانش‌بنیان، پیش از موارد قانونی، در دولت تصویب شده‌است و دولت به مجلس در این خصوص اعلام حمایت کرده و علاقه‌مند به اجرای قانون است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه جوانان نخبه ایرانی در همه زمینه‌های بازاریابی، مالی، حسابداری، آموزشی، تکنولوژی، درمانی و فناوری‌های مختلف ورود کرده و راهکارهای جدیدتر، نوآورانه‌تر و بهتری را برای رسیدن به پاسخ سوالات پیدا کرده‌اند، افزود: این نمایشگاه مملو از ایده‌ها و ظرفیت‌های جوانان نخبه‌ای است که می‌توانند پاسخ سوالات را برای بخش‌های دولتی و غیردولتی فراهم کنند و تسهیل‌گر، تسریع‌بخش و افزایش‌دهنده‌‌ی بهره‌وری فعالیت‌ها باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس با حمایت بخش‌های دولتی تأسیس و راه اندازی شده و هدف آن، معرفی توان‌ و ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها برای شبکه‌کردن و اتصال‌دادن این فعالیت‌ها است.

بهادری جهرمی افزود: در مدت برپایی نمایشگاه اینوتکس، مسئولان دولتی، وزرا و زیرمجموعه‌های آنها از این نمایشگاه بازدید داشته‌اند تا از ظرفیت‌ها بهره‌ ببرند. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستمر برای شناسایی و معرفی و متصل کردن ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف پیگیری دارد.

 

اینوتکس در حالی دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که اکنون تبدیل به بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از 70 هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

 

این دوره نمایشگاه با حضور بیش از ۴۰۰شــرکت نــوآور و فنــاور در قالب غرفــه‌دار، ۷۰هزار مخاطب فعـــال در حوزه کسب و کار، ۱۵۰ سرمـــایه‌گذار، بیش از ۴۰۰ جلـــــسه B2B ، بیش از ۲۰ رویــــداد و بخش جنبی برگزار شده است.

 

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ایرانی بیندیشیم و ایرانی زندگی کنیم
ایرانی بیندیشیم و ایرانی زندگی کنیم
98/07/17 - 14:30
 بینش جدیدی در سرمایه‌گذاری زیست‌بوم استارتاپی رخ داده است
بینش جدیدی در سرمایه‌گذاری زیست‌بوم استارتاپی رخ داده است
97/09/18 - 13:40
ضرورت حمایت، گسترش و دخالت شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های اصلی کشور
ضرورت حمایت، گسترش و دخالت شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های اصلی کشور
95/07/29 - 09:40
بیشتر بخوانیم