دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی برگزار شد
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این رویداد با هدف معرفی و انگیزه بخشی به دانش آموزان مقطع دبیرستان برای ورود به تحقیقات بین رشته ای در حوزه علوم اعصاب شناختی و بسترسازی جهت شناخت و هدایت استعدادهای این حوزه هرساله با حمایت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد.
در دهمین دوره از مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی، سه هزار دانش آموز مقطع دبیرستان از استان های کشور در قالب 600 تیم ترکیبی از رشتههای ریاضی، تجربی و علوم انسانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه این مسابقات پنج تیم برتر و سه تیم شایسته تقدیر معرفی شدند.
فعالیت های پژوهشی، عمده ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشتههای علوم اعصاب شناختی محسوب میشود تا حلقه اتصال فعالیتهای تحقیقاتی از دورههای دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی باشد.
در این دوره از مسابقات، طرح های دانش آموزی حوزه علوم اعصاب شناختی از شهرهای کاشمر، زنجان، خوی ، شهریار و ایذه به عنوان پژوه های برتر انتخاب و سه طرح نیز از استانهای البرز، اصفهان و خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شدند.
در دهمین کارسوق تحقیقاتی علوم اعصاب شناختی پروژهای "اثر صوت بر حافظه حسی"،"بررسی اثر توجه دیداری در موشها، "بررسی اثر شرطی سازی پاولوی بر روی دارونما و بی حرکتی"، " آیا مغز ما قابلیت جهت یابی معکوس را دارد" و" بررسی نقش حافظه کوتاه مدت بر یادگیری و مدت زمان ماندگاری کلمات درحافظه با توجه به صامت و مصوب کلمات براساس فرضیه فنوسمانتیک" از سوی داوران به عنوان برترین ها انتخاب شدند.
دراین رویداد همچنین براساس نظر داوران پروژه های" مقایسه میزان خطای لنگر در مواجهه با محرک دیداری با شنیداری در پاسخگویی به سوالات علمی"،" سوگیری تایید چگونه بر ادراک کاربران فضای مجازی اثر میگذارد" و نیز" آیا موشهای بالغ میتوانند از طریق صداهای فراصوت احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند" شایسته تقدیر شناخته شدند.
#15
Send to friends