آگاهی از کاربردهای علوم شناختی در زندگی بالاتر رفت؛ تولید محتوا برای 20 برنامه تلویزیونی
در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی نیز ترویج این حوزه را مد نظر قرار داده است تا آگاهی از کاربردهای این فناوری در زندگی بالاتر رود.
در این زمینه سال گذشته توسط گروه آموزش، ترویج و منابع انسانی ستاد برای 20 برنامه تلویزیونی تولید محتوا شد و سالیانه 10 تا 20 درصد افزایش تولید محتوا برای این حوزه وجود دارد.
هدف این کارگروه کاربردی کردن علوم شناختی است تا تاثیر آن در زندگی مردم قابل لمس باشد. اینکه متخصصان حوزه علوم شناختی ترغیب شوند تا با مردم به زبان خودشان صحبت کنند تا موضوعات شناختی قابل درک شود.
سال گذشته نیز تمرکز این کارگروه روی گروه سنی کودکان و سالمندان بود تا این دو گروه بیشتر با علوم شناختی و مهارت های کاربردی آن آشنا شوند.
مخاطب شناسی برای تحقق هدف در این کارگروه انجام شد تا در فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و حتی مطبوعات چه مخاطبانی وجود دارد. در همین خصوص برنامه ریزی شد تا در تمامی رسانه ها تولید محتوا متناسب با مخاطب وجود داشته باشد.
البته برای مخاطبان نسل جوان نیز پادکست هایی در حوزه علوم شناختی تهیه شد. پادکست «جهان شگفت انگیز مغز» در همین زمینه تولید شد.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
Send to friends