امنیت سایبری با تولید 11 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا یافت

امنیت سایبری با تولید 11 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا یافت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79933
محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده‌های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می‌کنند بسیار ضروری و حمایت از تولید محصولاتی که این امنیت اطلاعاتی را تامین کنند، اولویتی ملی است.

هوش مصنوعی نیز به یاری این محصولات آمده است تا امنیت سایبری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ارتقا یابد و مخاطرات کم‌تر شود. این اتفاق با حمایت از تولید 11 محصول به کمک فناوری هوش مصنوعی شتاب گرفته است.

فناوران تهرانی با تولید 10 و سمنانی‌ها با تولید یک محصول به ارتقای امنیت سایبری کاربران کمک کردند. فضای سایبری که با متصل کردن کامپیوترها، دستگاه‌های با قابلیت اتصال به اینترنت، سرورها، روترها و سایر مولفه‌هایی که زیرساخت اینترنت را شکل می‌دهند پدید آمده است و محافظت از داده‌های اطلاعاتی آنها برای همه سازمان ها و مجموعه ها ضروری است.

امنیت سایبری هم به معنای محافظت از سیستم‌ها، شبکه‌ها و برنامه‌ها در برابر حملات دیجیتالی است. دسترسی، تغییر و نابودی اطلاعات مهم، دریافت پول از کاربران و ایجاد وقفه در روال کسب‌وکارها از اهداف حملات سایبری است. به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید محصولاتی که بتواند از چنین رخدادهای نامطلوبی پیشگیری کند، حمایت کرده است و تاکنون 11 محصول در این زمینه به تولید رسیده است.

«شرکت الگوریتم‌های هوشمند رایابین پارس با تولید محصول تشخیص هویت با استفاده از عنبیه»، «گنج آفرینان تابان آینده با محصول چت بات رهام»، «عامر اندیش هوشمند با تولید سرویس تبدیل گفتار فارسی به متن»، «توسعه گران فناوری مسیر پویا با تولید محصول سرویس احراز هویت (شناسا)»، «قطب دانش و فناوری های مدرن ستاره پارس با محصول سامانه امنیتی تشخیص و مطابقت چهره» از جمله شرکت‌هایی هستند که برای توسعه این عرصه فناورانه تلاش می کنند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانشگاه تراز تمدن نوین اسلامی نیازمند تحول در محتوا و هدف است
دانشگاه تراز تمدن نوین اسلامی نیازمند تحول در محتوا و هدف است
00/08/19 - 12:44
 شهر هوشمند با کمک هوش مصنوعی در کشور توسعه یافت؛ تولید 12 محصول
شهر هوشمند با کمک هوش مصنوعی در کشور توسعه یافت؛ تولید 12 محصول
00/07/25 - 09:58
 فناوری مغفول در میان مردم
فناوری مغفول در میان مردم
96/11/03 - 13:46
بیشتر بخوانیم