امنیت هولوگرام‌ها بالاتر می‌رود

امنیت هولوگرام‌ها بالاتر می‌رود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83551
فناوری‌های نوین سبب شده تا هولوگرام‌های امنیتی جدید، در برابر هر نوع جعل، ایمن باشند.

فناوری هولوگرافی ابزار قدرﺗﻤندی برای محافظت و احراز هویت است و همچنین در مورد خطرات جعل و تقلب در چاپ امنیتی هشدار می‌دهد.

اما تولیدکنندگان به چالش‌های فنی که در هولوگرام‌های معمولی وجود دارد آگاه هستند.. این آگاهی ناشی از جعل و تقلب در اسنادی است که به‌طور مکرر رخ می‌دهد. به‌طور مثال، ما شاهد افزایش قابل‌توجهی در تعداد گذرنامه‌ها و سایر اسناد صادرشده در سال‌های اخیر هستیم.

 

تضمین عدم‌جعل

بدون‌شک افزایش این اسناد، جعل و تقلب در آنها را نیز افزایش می‌دهد. تقریبا در همه این اسناد از برچسبهای متغیر نوری یا اووی‌دی و هولوگرام‌ها استفاده شده است و در حال حاضر در خط مقدم امنیت در چاپ هستند. اووی‌دی‌ها در آینده با سایر فناوری‌های چاپ امنیتی ترکیب خواهند شد تا عدم‌جعل آنها با استفاده از فناوری‌های معمولی اسکن و کپی‌برداری تضمین شود.

 

ظهور نسل جدید هولوگرام‌ها

نسل جدیدی از هولوگرام‌های مبتکرانه با امنیت بالا در حال ظهور است که باعث بهبود امنیت و حفاظت از اسناد شناسایی می‌شود. این هولوگرام‌ها به کسانی که مسئولیت اجرای قانون و یا نظارت را دارند کمک می‌کند تا همیشه از متخلفان، یک قدم جلوتر باشند.

یکی از انقلاب‌های در حال وقوع در زمینه هولوگرافی، استفاده از تصاویر نانو نوری است. به عبارت ساده، این تصاویر، رفتار نور را در مقیاس نانومتری تغییر می‌دهند. ترکیب تصاویر نانو نوری باعث می‌شود هولوگرام‌های امنیتی در برابر هر نوع جعل، ایمن باشند.

 

نانوفناوری و افزایش دقت

اووی‌دی‌های نانویی، ﺗﻤام ویژگی‌های مطلوب یک هولوگرام اعم از وضوح، انعطاف‌پذیری و عملکرد مناسب را دارند. اووی‌دی‌های نانویی با استفاده از سامانه‌های تصویربرداری نوری نانویی ساخته می‌شوند. این سامانه‌ها، ویژگی‌هایی را ثبت می‌کنند که با استفاده از عناصر نانو نوری مسطح و توسط کامپیوتر ترکیب می‌شود.

به دلیل اهمیت موضوع ارتقای امنیتی هولوگرام‌ها، ستاد فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، از طرح‌های فناور و نوآور این حوزه که قابلیت اجرایی داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مواد پیشرفته و ساخت| دقت تشخیص زائده‌های پوستی بالاتر می‌رود
مواد پیشرفته و ساخت| دقت تشخیص زائده‌های پوستی بالاتر می‌رود
01/01/22 - 13:13
اطلاعات فناوران از پتنت بالاتر می‌رود؛ برگزاری 8 کارگاه تخصصی
اطلاعات فناوران از پتنت بالاتر می‌رود؛ برگزاری 8 کارگاه تخصصی
00/07/03 - 11:13
با نرم‌ افزار بومی؛ نظارت بر بستر شبکه‌ ممکن شد
با نرم‌ افزار بومی؛ نظارت بر بستر شبکه‌ ممکن شد
99/08/18 - 08:32
بیشتر بخوانیم