با 8 فناوری توسعه‌دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت‌های شغلی

با 8 فناوری توسعه‌دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت‌های شغلی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83787
آموزش جزء جدایی‌ناپذیر جوامع امروزی است که برای ادامه حیات؛ چاره‌ای جز گذر از مسیر فناوری‌های مدرن و توسعه ابزارهای دیجیتالی ندارد.

عرصه‌ای حیاتی و راهبردی که نیاز همه جوامع بشری است و در دنیا شرکت ها، مجموعه ها و استارتاپ‌های فراوانی در این حوزه فعالیت و با هم رقابت می‌کنند تا بهترین، کاربردی‌ترین و همه‌گیرترین شیوه آموزشی را با کمک فناوری های نوظهور به جامعه ارائه کنند و برنده این رقابت سودمند و پرتقاضا باشند.

این صنعت جهانی؛ با کمک 8 فناوری «اینترنت اشیا»، «بلاکچین»، «هوش مصنوعی»، «اپلیکیشن موبایل»، «پلت فرم آنلاین»، «واقعیت مجازی»، «واقعیت افزوده» و «پردازش ابری» در دنیا به سرعت در حال توسعه یافتن است و کشورها با «ارتقاء زیرساخت ها و ابزارهای آموزشی و خدمت رسانی»، «توسعه مهارت های شغلی و حرفه‌ای»، «آموزش محتوای تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان» و «سواد هزاره سوم با محوریت کودکان و دانش آموزان دبستانی» به گسترش همه جانبه آموزش ورود کرده‌اند.

اما توسعه صنعت آموزش در دنیا با چالش هایی همچون نعدم جذابیت فضا و فرآیند آموزشی»، «عدم توزیع متوازن و عادلانه آموزش و یادگیری در همه مناطق»، «ناکارآمدی نظام آموزش سنتی و عدم تناسب محتوای آن با نیازهای جامعه» و «عدم استفاده از ظرفیت فناوری برای بهبود فرآیندهای اجرایی آموزشی» و غیره مواجه است.

شاید این چالش ها را بتوان با راهکارهایی پاسخ داد؛ اما این کار تنها با یک همکاری همه جانبه از سوی نهادهای تاثیرگذار در امر آموزش و مدیران دولتی و شرکت های خصوصی امکانپذیر است. در ایران هم برای موفقیت در این امر نیازمند شکل گیری شبکه ای از همکاری ها میان دولت و شرکت های دانش بنیان و خلاق هستیم تا بتوانند با کمک هم و با روش هایی چون شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه ای، تسهیل دسترسی به آموزش، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روش ها و ابزارهای نوینو بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی؛ ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش در کشور را محقق کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان نهادی پیشرو در توسعه فناوری های کاربردی و توسعه علمی کشور از تخصص‌ها، خلاقیت‌ها و توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان و خلاق برای توسعه حوزه آموزش در کشور استقبال و حمایت می کند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری‌های شناختی| 5 طرح فناورانه برای ارتقای مهارت‌های یادگیری به اجرا در می‌آید
فناوری‌های شناختی| 5 طرح فناورانه برای ارتقای مهارت‌های یادگیری به اجرا در می‌آید
00/11/17 - 11:41
مهارت‌های شناختی و تربیتی بر بستر فضای مجازی توسعه می‌یابد
مهارت‌های شناختی و تربیتی بر بستر فضای مجازی توسعه می‌یابد
00/10/05 - 13:24
 آموزش مهارت‌های ویژه شغلی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
آموزش مهارت‌های ویژه شغلی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
97/03/27 - 14:38
بیشتر بخوانیم