بهینه‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی؛ کیفیت محصولات تولیدی بالاتر می‎‌رود

بهینه‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی؛ کیفیت محصولات تولیدی بالاتر می‎‌رود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73985
آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت نقش مهمی در فرآیند تولید محصولات ایفا می‌کنند. تولیدات با تجهیزات پیشرفته این حوزه ارزیابی و به بازار عرضه می‌شود.

اما در کنار آزمایشگاه‌های مجهز به دانش فنی و تجهیزات پیشرفته، شرکت‌هایی که دقت و کارآمدی تجهیزات آزمایشگاهی را بهینه کنند، از اهمیت خاصی برخوردارند. زیرا بدون خدمات کالیبراسیون و بهینه‌سازی، شرکت بهینه فرآیند آزما یکی از مجموعه‌های فناوری است که با استفاده از توانمندی متخصصان و دانش فنی بومی توانسته است، خدمات کالیبراسیون را به آزمایشگاه‌ها و تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی ارائه دهد.

اما کالیبراسیون چیست و چه اهمیتی دارد؟ کالیبراسیون مطابقت یک دستگاه آزمایشگاهی با معیارهای استاندارد را تعیین می‌کند. کالیبراسیون اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تأیید شده است. هدف کالیبراسیون ایجاد سازوکاری اثربخش برای تعیین صحت و دقت مولفه‌های دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آن‌ها بر کیفیت فرایند تأثیرگذار است.

مهدی نورس مدیرعامل شرکت بهینه فرآیند آزما، با اشاره به توانمندی در حوزه خدمات فناورانه آزمایشگاهی گفت: این شرکت در زمینه خدمات ترمودینامیک، مکانیک، کروماتوگرافی، شیمی، اپتیک، ابعاد، الکترونیک و نیرو فعال است و توانمندی‌های بومی خود را در اختیار مجموعه‌های دانش‌بنیان، فناور، پژوهشگران و آزمایشگاه‌ها قرار می‌دهد.

 

ارائه خدمات بهینه سازی تجهیزات

این فعال فناور ادامه داد: بهینه فرآیند آزما، با فعالیت در زمینه تعیین توانمندی‌ها و مؤلفه‌های استانداردهای آزمایشگاهی توسط شرکت مشاوره‌های لازم در حوزه استقرار استانداردهای تجهیزاتی مطابق با معیارهای بین‌المللی را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات کالیبراسیون به شرکت‌ها و مجموعه‌های آزمایشگاهی داخلی از ارائه این خدمات به کشورهای همسایه گفت و افزود: در راستای توسعه ارائه خدمات بین المللی آزمایشگاه کالیبراسیون، این شرکت فناور خدمات کالیبراسیون را به آزمایشگاه‌های دیگر کشورها از جمله عراق نیز ارائه می‌کند.

نورس، از تنوع آزمون‌ها گفت و ادامه داد: آزمایشگاه های دریافت کننده خدمات شامل آزمایشگاه های میکروبی، شیمی، آماده سازی نمونه، ساختمانی و آزمایشگاه Covid-19 هستند و این آمادگی برای گسترش همکاری ها در زمینه کالیبراسیون با شرکت های هلدینگ و ارائه آموزش های لازم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه فرآیند آزما از رفع نیازهای داخلی ضمن ایجاد اشتغال برای دانش‌ آموختگان کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر  با ارائه ارائه خدمات کالیبراسیون کمیت های دما، جرم،‌ رطوبت، فشار، حجم، دانسیته، ابعاد، دور، ضریب شکست (رفراکتومتر)، هدایت سنجی مایعات، طول موج و جذب فتومتری (اسپکتروفتومتر) و کدورت سنج برای بیش از 50 نیروی انسانی دانش آموخته کشور اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
عیارسنجی فرآورده‌های تولیدی
عیارسنجی فرآورده‌های تولیدی
99/12/10 - 12:55
کیفیت تجهیزات وارداتی و صادراتی بالاتر می‌رود
کیفیت تجهیزات وارداتی و صادراتی بالاتر می‌رود
99/09/04 - 11:10
نمایشگاه «ساخت ایران» به مثابه ابزاری موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است
نمایشگاه «ساخت ایران» به مثابه ابزاری موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است
95/02/08 - 19:02
بیشتر بخوانیم