تولید اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت توسعه یافت تا خلاقیت کودکان رشد کند

تولید اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت توسعه یافت تا خلاقیت کودکان رشد کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 84825
اسباب‌بازی یکی از حوزه‌هایی است که نیاز به ایده‌های جدید و خلاقیت دارد که تاکنون شرکت‌های خلاق زیادی به این حوزه ورود کرده و تولیدات متنوعی داشته‌ است.

ایران صاحب تمدنی دیرینه است و فرهنگ غنی اسلامی را نیز در گنجینه خود می‌بیند. این ظرفیت‌ها باید در سنین کودکی از طریق بازی و ابزارهای آن به آینده‌سازان انتقال داده شود؛ به همین جهت لزوم تولید و ارائه اسباب‌بازی‌هایی با محتواهای ارزشمند و خلاق جزو ملزومات اساسی محسوب می‌شود.

معمولا اسباب بازی ابزاری سبک است که برای قشر کم سن و سال جامعه استفاده می‌شود، بزرگ‌ترها آن را خیلی جدی نگرفته و توجه زیادی به آن ندارند و این در حالی است که امروز این ابزار هویت، تفکرات و آینده کودک و نوجوان را می‌سازد و البته به یکی از سودآورترین صنایع دنیا تبدیل شده است.

 

رشد صنعت اسباب‌بازی

شرکت های خلاق زیادی تاکنون در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و باعث رشد صنعت اسباببازی شده‌اند،  شرکت خلاق هشیار صنعت اورامان در تولید انواع اسباب بازی‌های فکری و خلاقیت زا، با تاکید در بخش کودک و‌نوجوانان و همچنین در زمینه تولید انواع قطعات چوبی، پلاستیکی و برش لیزر فعالیت زیادی داشته است.

طراحی و تولید انبوه بازی های فکری کوردینه، دلفین، کودوکوی سه بعدی و همچنین تولید پازل اعداد و چندین پروژه دیگر از تولیدات این شرکت خلاق محسوب می‌شود.

یکی از فعالیت های ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ترویج و توسعه شرکت‌های خلاق و همچنین راه‌یابی فرهیختگان دانشگاهی به حوزه‌هایی از قبیل صنعت اسباب بازی است که پیش‌ از این به آن بی‌توجه صورت گرفته است. شرکت‌های خلاق مستقر در شهرستان‌ها و مناطق محروم نیز به این صنعت ورود داشته‌اند که برای رشد و توسعه نیاز به حمایت دارند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

20#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت به بازارهای بین‌المللی راه یافت
اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت به بازارهای بین‌المللی راه یافت
01/01/14 - 09:17
ایران‌ساخت| اسباب‌بازی‌های شناختی به بازار می‌آید
ایران‌ساخت| اسباب‌بازی‌های شناختی به بازار می‌آید
99/11/21 - 12:58
بیشتر بخوانیم