تولید پوشش‌های تزئینی ایران‌ساخت؛ دوام و استحکام تجهیزات افزایش یافت

تولید پوشش‌های تزئینی ایران‌ساخت؛ دوام و استحکام تجهیزات افزایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 74223
تولید تجهیزاتی که ضمن برخورداری از کیفیت و استحکام بالا دارای زیبایی‌های بصری باشند، یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان است.

یکی از بخش‌های مهم و کلیدی در تولید محصولات، پوشش های سطحی آن‌ها است که کیفیت به کار رفته و نحوه ساخت آن در کیفیت و کارآمدی محصول نهایی نقشی کلیدی ایفا می‌کند. در این مسیر فناوری‌ها به یاری صنعتگران آمدند و تولید پوشش‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد و اثربخش توانسته رقابتی شدن و محصول نهایی را به دنبال داشته باشد.

نانوفناوری با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فردی که دارد، به حوزه تولید پوشش‌های تزئینی ورود کرده و قابلیت‌هایی مانند تغییر ناپذیری، مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و دوام بالا را برای تجهیزات به همراه آورده است.

 

ضخامت کم و کیفیت بالا

پوشش دهی تجهیزاتی مانند شیرآلات و لوازم خانگی، یکی از دغدغه‌هایی بود که اکنون با تولید نانوپوشش‌های ایران‌ساخت برطرف شده است. به طوری که تولیدات این حوزه ضمن برخورداری از توانمندی تامین نیاز داخلی، از قابلیت ورود به بازارهای بین‌المللی برخوردار هستند.

شرکت خلأپوشان فلز، با تولید پوشش‌هایی که دوام شیرآلات را افزایش می‌دهند، تولید محصولاتی را زمینه‌ساز شده است که ضمن برخورداری از دوام بیش از 20 سال، از زیبایی و جلوه‌ای منحصر به فرد برخوردار هستند. علاوه بر این، ضخامت اندک  توام با مقاومت بالا از دیگر ویژگی‌های نانوپوشش‌های ایران‌ساخت به شمار می‌رود.

تولید تجهیزات این حوزه که زمینه را برای پوشش‌دهی در خلأ فراهم می‌کند، یکی دیگر از زمینه‌های حائز اهمیتی بود که توسط این شرکت ممکن شد به طوری که تجهیزات فناورانه‌ای مانند دستگاه حرارتی با استفاده از قوس کاتدی یا با استفاده از پرتو الکترونی، تجهیزات پرس داغ در خلأ و کوره دما و خلأ بالا در حال حاضر ایران‌ساخت شده‌اند.

 

تولید تجهیزات ایران‌ساخت لایه‌نشانی

دستگاه لایه‌نشانی در خلأ با برخورداری از قابلیت پوشش‌دهی سطوحی که نیاز به پوشش‌دهی دارند، می‌تواند نیاز صنایع وابیته را تامین کرده و کیفیت تولیدات نهایی را برای ورود به بازار رقابتی افزایش دهد.

این دستگاه ایران‌ساخت از قابلیت‌های منحصر به‌فردی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان استفاده در اهداف گوناگون و لایه‌نشانی بر روی انواع زیرلایه با جنس‌های متفاوت اشاره کد.

ابعاد کار دستگاه پوشش‌دهی در خلا، نانومتری و به ضخامت 500نانومتر است و لایه‌هایی را با این ضخامت روی سطوح ایجاد می‌کند که  ضمن حل مشکل ضخامت بالا و چسبندگی پایین سطوح مرسوم، عملکرد و دوام محصول نهایی را افزایش می‌دهد.

همچنین با این روش، سطوح نانویی در برابر مواد خورنده و اسیدها مقاوم می‌شوند و در برابر خط و خش مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهند.

 

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت و طرح‌های نواورانه و فناورانه نانویی حمایت می‌کند تا زمینه ورود توانمندی‌هیا داخلی به بازارهای جهانی فراهم شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تغییر شکل سازه‌های صنعتی با روش‌های فناورانه کنترل شد تا امنیت و دوام افزایش یابد
تغییر شکل سازه‌های صنعتی با روش‌های فناورانه کنترل شد تا امنیت و دوام افزایش یابد
99/11/29 - 11:27
ایران‌ساخت| استحکام محصولات با فناوری نانو افزایش یافت
ایران‌ساخت| استحکام محصولات با فناوری نانو افزایش یافت
99/11/01 - 10:31
آزمونی برای محکم‌کاری
آزمونی برای محکم‌کاری
99/08/05 - 09:06
بیشتر بخوانیم