حمایت از 16 کسب و کار نوپای همگرا؛ محصولات جدید توسعه می‌یابد

حمایت از 16 کسب و کار نوپای همگرا؛ محصولات جدید توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78040
مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 16 کسب و کار نوپا در این حوزه حمایت کرد تا محصول خود را توسعه دهند.

فناوری‌های همگرا حوزه ای نوظهور است. حوزه ای که محققان از رشته های علوم شناختی، نانو، فناوری اطلاعات و مواد پیشرفته را دور هم جمع می کند تا محصولی جدید را روانه بازار کنند.

پس با توجه به نوظهور بودن این حوزه کسب و کارهای نوپای زیادی مشغول فعالیت در آن هستند. برای حمایت از این کسب و کارها مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ای با عنوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا» را راه اندازی کرد تا بستری مناسب برای تجاریسازی ایده ها و دستاوردهای فعالان فناور در این حوزه باشد.

 

سال 97 مرکز نخستین فراخوان را در این زمینه منتشر کرد تا فناوران فعال در حوزه همگرا شناسایی شوند و برای توسعه محصول حمایت از آنها انجام شود. همچنین به هم رسانی فناوران، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار هدفی دیگری بود که با این برنامه مرکز دنبال کرد تا محقق شود. راهکاری برای تجاریسازی محصولات نوآورانه.

از سال 97 تا کنون 5 دوره این برنامه با موفقیت برگزار شده است و در آن کسب و کارها با حضور در دوره های آموزشی برای توسعه محصول خود حمایت شدند و برخی نیز موفق به جذب سرمایه گذار شدند.

در مجموع نیز 16 کسب و کار نوپا در مجموع 4 دوره از این برنامه تسهیلات دریافت کردند و کسب و کار نوپای خود را راه انداختند.

همچنین با 5 دوره انتشار فراخوان، بیش از 650 تیم فناور برای حضور ثبت نام کردند. آموزش کسب و کار، مشاوره و منتورینگ کسب و کار و مشاوره و منتورینگ فنی حمایت هایی است که از تیم های راه یافته به برنامه صورت گرفت.

برخی کسب و کارهای حاضر در این برنامه ها با حمایت مرکز توانستند محصول خود را توسعه دهند که می توان به محصولاتی مانند دستگاه آزمایش شمارش کامل خون، دستگاه اندازه گیری هموگلوبین و هماتوکریت خون، پانسمان بند آورنده خون و دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق اشاره کرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 توسعه بازار تحلیل داده‌های زیستی در کشور
توسعه بازار تحلیل داده‌های زیستی در کشور
97/08/26 - 13:56
پیش شتابدهی استارتاپ‌های نوپای حوزه همگرا آغاز شد
پیش شتابدهی استارتاپ‌های نوپای حوزه همگرا آغاز شد
97/05/29 - 11:37
حمایت از کسب و کارهای نوپای همگرا شتاب می‌گیرد
حمایت از کسب و کارهای نوپای همگرا شتاب می‌گیرد
97/04/27 - 10:20
بیشتر بخوانیم