حمایت از روش‌های سنجش سریع کووید 19؛ مرکز نوآوری سینآوا فراخوان منتشر کرد

حمایت از روش‌های سنجش سریع کووید 19؛ مرکز نوآوری سینآوا فراخوان منتشر کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 74520
یکی از راه‌های مقابله با بیماری‌ها، تشخیص و سنجش در منزل و ایجاد امکان مراقبت از بیمار با کمک تشخیص به‌هنگام است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تشخیص و مراقبت بیماران در منزل، فراخوان مرکز نوآوری سیناوا با هدف جذب تیم‌های خلاق، نوآور و فناور در مسیر حمایت از روش‌های نوآور تشخیص و سنجش سریع بیماری کووید 19 اعلام شد تا ایده‌های خلاقانه در مسیر مراقبت از بیماران کووید 19 در منزل تجاری‌سازی شود.

از مهم‌ترین اولویت‌ها برای جذب و حمایت از ایده‌های نوآورانه می‌توان به طراحی و ارائه روش نمونه‌گیری از دهان یا بینی توسط فرد در منزل برای تشخیص ویروس کووید 19 اشاره کرد. همچنین روشی نوآورانه در طراحی و ساخت آنتی ژن ویروس کووید 19 برای استفاده در منزل، دیگر اولویت این فراخوان نوآورانه است.

طراحی و ساخت کیت سنجش سریع آنتی بادی خنثی کننده موجود در خون، یکی دیگر از اولویت‌هایی است که در این فراخوان، اعلام شده و ایده‌پردازان توانمند را برای ارائه راهکاری نوآورانه فرامی‌خواند.

چالش نوآورانه تجهیزات خودمراقبتی کووید 19، با حمایت شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان بزرگ‌ترین واحد طراحی، تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی در کشور، شرکت شتابدهنده نوآوری تشخیصی سیناپس نخستین شتابدهنده  تخصصی حوزه تشخیص طبی و شرکت کارخانه نوآوری به عنوان بستری برای توسعه زیست‌بوم و فرهنگ کارآفرینی نوآورانه و رشد کسب و کارهای نوپا میزبان تیم‌های فناور و خلاق خواهد بود.

علاقمندان به شرکت در این چالش نوآورانه تا 20 خردادماه سال فرصت دارند طرح‌های خود را از طریق وب‌سایت مرکز نوآوری سیناوا ارسال و آمادگی خود را برای حضور اعلام کنند.

سینآوا یک مرکز نوآوری برای جذب تیم-ایده های استارتاپی نوآورانه فناوری محور است که با همکاری مشترک نوآوری در حوزه آزمون مراقبتی در محل بیمار فعالیت می‌کند. این مرکز نوآوری، با همکاری شتابدهنده سیناپس و شرکت کارخانه نوآوری هم آوا روی تیم‌ها، ایده‌ها و راه‌کارهای نوآورانه و فناورانه سرمایه گذاری می‌کند.

سیناوا، ظرفیت‌های لازم برای تبدیل ایده‌های نوآورانه  در حوزه سلامت هدایت و شتابدهی شده و راه خود را برای ورود به بازار رقابتی و رفع نیازهای فناورانه پیدا می‌کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
خلاقیت‌ها به کمک رفع چالش‌های کودکان در مواجهه با کرونا می‌آید
خلاقیت‌ها به کمک رفع چالش‌های کودکان در مواجهه با کرونا می‌آید
99/06/04 - 12:31
موفقیت زیست بوم فناوری ونوآوری در مواجهه با کرونا ویروس
موفقیت زیست بوم فناوری ونوآوری در مواجهه با کرونا ویروس
99/01/17 - 10:33
خبر خوب دانش‌بنیان‌ها از نبرد با کرونا
خبر خوب دانش‌بنیان‌ها از نبرد با کرونا
98/12/20 - 16:44
بیشتر بخوانیم