در سال جدید؛ فعالان علوم شناختی حمایت بیشتری دریافت می‌کنند

در سال جدید؛ فعالان علوم شناختی حمایت بیشتری دریافت می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73519
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی میزان حمایت تشویقی از پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش داد.

این اقدام در راستای اهداف و سیاست ها تعیین شده برای ارتقای دانش علوم و فناوری های شناختی در سال جدید افزایش یافت. بر اساس سیاست های تعیین شده این ستاد، در سال گذشته یکصد و بیست پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و رساله دکتری تحت حمایت های تشویقی ستاد قرار گرفتند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش فعالیت های پژوهشی و جذب جوانان علاقمند به تحصیل و فعالیت در حوزه علوم شناختی، تاکنون از حدود یک هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم شناختی حمایت کرده است.

دانشجویان علاقه مند به فعالیت در حوزه های علوم شناختی از بیش از 50 مرکز علمی و دانشگاهی موفق شدند با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی حدود یک هزار پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های زبان شناسی شناختی، روانشناسی شناختی، توانبخشی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، نگاشت مغز، مدل سازی، هوش مصنوعی، رباتیک شناختی، فناوری شناختی، علوم اعصاب شناختی و نیز شناخت اجتماعی را ارایه و از آن دفاع کنند.

حمایت­ های تشویقی ستاد از پایان نامه­ های علوم و فناوری­ های شناختی در سه سطح پایان‌نامه‌های کارآفرین یا پایان­ نامه ­هایی که گروه محققان آن علاوه بر دستیابی به دستاوردهای دانشگاهی تحقیق، یک شرکت دانش بنیان برای تجاری سازی نتایج پایان­ نامه تاسیس کرده باشند و پایان‌نامه‌های کاربردی و یا تحقیقات پایه که در آن ثبت داده ­های ارزشمند صورت گیرد و نیز پایان‌نامه‌‌هایی با برخورداری از دستاورد جدید علمی، انجام می شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تشویقی برای رشد؛ حمایت از مقاله‌های علوم شناختی افزایش یافت
تشویقی برای رشد؛ حمایت از مقاله‌های علوم شناختی افزایش یافت
99/08/11 - 13:25
راهکارهای درمانی جدید صرع با تکنیک اوپتوژنتیک توسط محققان کشور
راهکارهای درمانی جدید صرع با تکنیک اوپتوژنتیک توسط محققان کشور
97/05/29 - 11:16
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز افتتاح شد
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز افتتاح شد
95/05/11 - 12:04
بیشتر بخوانیم