دستاورد دانش‌بنیانی؛ صنعت خودروسازی به قطعات ایران‌ساخت مجهز شد

دستاورد دانش‌بنیانی؛ صنعت خودروسازی به قطعات ایران‌ساخت مجهز شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70514
تامين مواد اوليه خطوط پرسی، توليد قطعات و انواع ابزار خودرو از جمله اهدافی است که یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تحقق آن است. محصولاتی که به صنعت خودرو در تامین نیازهایش به صورت بومی کمک کرده است.

خودكفايی و توسعه توليد قطعات فلزی و مجموعه‌سازی را اولویت اصلی خود قرار دادند و با توليد انواع قالب‌های فلزی و چدنی، مانند کلاسیک و پروگرسيو G5,G4 و قالب‌های پلاستيكی به صورت فعالانه مسیر خود را ادامه دادند.

به گفته اصغر ربیعی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان قالب‌های پيشرفته ايران خودرو، ساخت انواع پنل گيج، ساخت انواع ماشین‌آلات و انجام پروژه‌های خدماتی، ارائه خدمات مربوط به قالب و پنل‌گيج، توليد قطعات پروگرسيو، مجموعه‌سازی و برش ورق به صورت كويل از دیگر محصولات این شرکت است.

این فعال دانش‌بنیان ادامه می‌دهد: شركت ما علاوه بر برخورداری از توانمندی طراحي و ساخت قالب‌های فلزی خودرو در سايزهای G5.G4.G3.G2 و نيز طراحي و ساخت قالب‌های پلاستيك و قالب‌های ريخته‌گری، از امتياز ويژه‌ای در ساخت قالب‌های پروگرسيو برخوردار است كه خودروسازان جهانی برای توليد انبوه قطعات از آن بهره می‌برند.

او ادامه می‌دهد: با استفاده از اين ويژگی، تمام مراحل توليد قطعه، داخل يك قالب و به صورت پيوسته انجام می‌شود كه سرعت توليد قطعه در مقايسه با قالب‌های کلاسیک‌ بسيار بالاتر، كيفيت آن مناسب‌تر، قابلیت تکرارپذیری بیشتر و قيمت نهایی قطعات نسبت به قطعات توليدی در قالب‌های کلاسیک پايين‌تر است.

این فعال فناور همچنین بیان می‌کند: درحال حاضر با استفاده از اين فناوری، قالب‌های بدنه پژو 206 و پژو 206صندوقدار طراحي و ساخته شده است. همچنین تامين 131 قطعه از قطعات بدنه این دو مدل خودرو در حال انجام است.

ربیعی می‌افزاید: ظرفيت ساخت قالب در شركت، پس از انجام طرح توسعه به حدود 900 تن در سال افزايش يافته است كه اين ميزان نسبت به ظرفيت قبلی بیش از 2 برابر افزايش در طول یک سال را نشان مي‌دهد.   

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم