دستگاه لیزرهای حکاکی ساخته شد

دستگاه لیزرهای حکاکی ساخته شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69113
صنایع مختلفی نیازمند دستگاه‌های تمام اتوماتیک هستند که کار حساس حکاکی و تمیزکاری قطعات گرانقیمت صنعتی را انجام دهند. بیش از این دستان ماهر استادکاران با تجربه این کار را انجام می‌داد. با گسترش فناوری، این کار توسط دستگاهای لیزری انجام می‌شود.

صنایع مختلف هر روز بیش از گذشته به فناوری‌های مرتبط به حوزه فوتونیک و لیزر وابسته می‌شوند. دستگاه‌های مختلفی در خطوط تولید صنایع و مراکز تولیدی مشغول به کار هستند که بر اساس فناوری‌های حوزه لیزر، ساخته شده‌اند. دستگاه لیزرهای حکاکی و تمیزکننده یکی از این تجهیزات است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت نوین لیزر صبا ساخته شده است.

مهدی موسوی مدیر عامل این شرکت گفت: دستگاه لیزرهای حکاکی و تمیز کننده، با استفاده از یک منبع لیزر پرتوان حالت جامد کار می‌کند. این دستگاه در 2 یا 3 جهت الگوی طراحی شده را حکاکی می‌کند. ایجاد حکاکی تمیز و دقیق برای صنایع مختلف از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر این کار توسط دست انجام گیرد و یا توسط دستگاه‌های قدیمی انجام شود، ممکن است درصد خطا در کار افزایش یابد و یا نتیجه کار از  کیفیت کافی برخوردار نباشد.

وی در ادامه گفت: انجام این کار با استفاده از فناوری لیزر باعث می‌شود که نتیجه کار همیشه از کیفیت بالای برخوردار باشد. این دستگاه از سرعت 7 هزار میلیمتر بر ثانیه برخوردار است و از دقت 30 میکرون برخوردار است.

مدیر عامل شرکت فناور نوین لیزر صبا همچنین بیان کرد: بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با رشته لیزر از اهمیت زیادی برای کشور برخوردار است. این دستگاه با یک سوم قیمت نمونه مشابه محصولات آلمانی و ایتالیایی ساخته شده است. این مسئله می‌تواند بر قیمت تمام شده محصولات موثر باشد. در واقع ما در این شرکت موفق شدیم تا با کمک متخصصین جوان، قیمت دستگاه را تا سطح قیمت دستگاه‌های مشابه چینی کاهش دهیم، در حالی که محصول ایران ساخت کیفیت بسیار بیشتری از محصول مشابه چینی دارد. از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند طلا و جواهر‌سازی، صنایع فلزی و خودرو‌‎سازی استفاده می‌شود. همچنین این محصول از یک سال گارانتی برخوردار است.

 

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

بررسي عوامل موثر بر رشد و موفقيت شركت هاي دانش بنيان

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو توجه صنایع بزرگ است

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم