رمز ماندگاری
یادداشت چهاردهم خرداد

رمز ماندگاری


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91315
روح‌الله دهقانی*



چهاردهم خرداد ماه رحلت بزرگ‌مردی است اندیشمند و فرزانه، که راهش، نهضت‌اش و جریانش، سرنوشت‌ساز و روشن‌گر راه بسیار مردمان بوده و همچنان نیز چراغی است پر تلألو در مسیر آزادی خواهی، استقلال، خوداتکایی و پیشرفت.


راه و شیوه حضرت امام خمینی(ره) برای مردمان خواهان آزادی و پیشرفت، الگویی است استوار و همچنان نیز ملت‌های آزادی خواه سراسر دنیا، از شیوه و مشی ایشان الگو می‌گیرند.


قیام پانزدهم خرداد نیز تجلی‌گر و جلوه‌ای از همین رویکرد و الگویی است که در قامت و هیبت یک «نهضت» از سوی امام (ره) تجلی یافت. کیمیای ناب و نایاب این روزهای‌ ما جز وجود چنین نهضتی، برای نیل به اهداف بزرگ و متعالی مان نیست.


امروز در نبرد تمام عیار با ظلم و استکبار، در همان مسیر نهضت قرار داریم. نبردی که خط مقدم آن اقتصاد است و دانش‌بنیان‌ها، پیش قراول این رویارویی برای فائق آمدن بر سایه بلند و گسترده تحریم‌ها و تهدیدها هستند.توفیق در این مسیر بیش از هرچیز ملزم به حرکتی جهادی، مستمر و خستگی ناپذیر از جنس یک نهضت است.


متضمن پیروزی ما در این حرکت، ایمان، اراده و خلاقیت مغزافزارهایی است که جانانه و نوآورانه به پیروی از الگوی نهضت امام و اولیای خود در مسیر تعالی و توسعه از هیچ فداکاری و از خودگذشتگی فروگذار نمی‌کنند.


رمز ماندگاری، حرکت نهضت مدارانه است که امام (ره) با استواری آن را به ما آموخت. نهضت امروز اما از جنس دانش‌بنیانی است و جوانان خلاق، دانش‌آموخته و توانمند، پیش‌برنده و محرک این نهضت‌ هستند.


با احترام به روح آن امام عزیز و گرامی‌داشت شهدای گرانقدر قیام پانزدهم خرداد، آرزوی سلامت موعود عصر، ولی فقیه و ملت شریف ایران را از درگاه آن بخشنده مهربان دارم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های کشور
برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های کشور
97/08/09 - 08:55
بیست و چهارمین شماره «دانش بنیان» منتشر شد
بیست و چهارمین شماره «دانش بنیان» منتشر شد
96/12/14 - 08:48
بیشتر بخوانیم