سرمایه‌گذاران مشارکت می‌کنند تا ترکیبات شیمیایی ارزشمند ایران‌ساخت شود

سرمایه‌گذاران مشارکت می‌کنند تا ترکیبات شیمیایی ارزشمند ایران‌ساخت شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77201
ترکیبات منیزیمی در حوزه‌های گوناگون از کشاورزی تا فناوری‌های پیشرفته، کاربردهای گسترده‌ای دارند اما بی‌نیازی کشور به واردات این فرآورده نیازمند سرمایه‌گذاری فناورانه است.

این ترکیبات از جمله اکسید، هیدروکسید، کلرید و سولفات منیزیم در پهنه وسیعی از صنایع مانند کشاورزی، دام‌پروری، صنایع ساختمانی، استخراج و تولید فلزات، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی به کار می‌رود. مهم‌ترین و مواد مصرفی در این خانواده، اکسید منیزیم است که در رده‌های مختلف مصرف می‌شود.

رده‌های بسیار خالص این ماده معمولا با استفاده از هیدروکسید منیزیم و از طریق فراوری شورابه‌ها به دست می‌آید؛ اما حجم عمده‌ای از نیاز کشور به این ترکیب و مصرف قابل توجه محصولات بر پایه این ماده در صنایع مرتبط، از مسیر واردات تامین می‌شود.

فرصتی برای تامین ترکیبات منیزیمی با توانمندی داخلی

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت قصد دارد بر مبنای مدلی فراگیر از تولید این ماده در مقیاس صنعتی، بر پایه توان فنی داخلی حمایت کند.

سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دارای ظرفیت برای ورود به این عرصه، می‌توانند با تکمیل فرم اولیه اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه منیزیم، پس از ارسال اطلاعات و سوابق خود به پست الکترونیک ستاد، آمادگی خود را برای مشارکت در این فرآیند فناورانه اعلام کنند.

پس از بررسی و ارزیابی فرم و سوابق دریافتی، در صورت تایید اولیه، از سوی ستاد با سرمایه‌گذار تماس گرفته می‌شود. در ادامه مسیر با برگزاری نشست‌های مشترک، بحث، تبادل نظر لازم و در صورت توافق نهایی، همکاری صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این طرح فناورانه باید ضمن برخورداری از توانمندی مالی سرمایه‌گذاری متناسب با ابعاد کلان مورد نیاز حوزه منیزیا، کم‌ترین فرآیند و پیچیدگی برای مشارکت با سایر مجموعه‌های داخلی و خارجی همکار داشته باشند

در صورت توافق نهایی اولویت بررسی و همکاری با متقاضیان واجد شرایطی است که تا 10 مهرماه سال جاری، در این فراخوان مشارکت کنند.

مشخصات ارسال شده به دبیرخانه ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت پس از این تاریخ در صورت اخذ مجوزهای لازم، در روال بررسی قرار خواهند گرفت.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 ضرورت حفظ یک سرمایه سوختنی ارزشمند
ضرورت حفظ یک سرمایه سوختنی ارزشمند
97/09/07 - 13:15
 تشخیص آلاینده‌های هوا با موبایل‌های لیزری امکان‌پذیر می‌شود
تشخیص آلاینده‌های هوا با موبایل‌های لیزری امکان‌پذیر می‌شود
96/12/07 - 10:03
کروماتوگرافی مایع را بشناسیم
کروماتوگرافی مایع را بشناسیم
96/07/01 - 11:23
بیشتر بخوانیم