سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به‌روز رسانی شد؛ بررسی دوباره اولویت‌ها

سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به‌روز رسانی شد؛ بررسی دوباره اولویت‌ها


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 86901
سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با حضور اساتید مطرح مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه رشد در حوزه سلول‌های بنیادی شتاب بگیرد.

جلسه‌ای با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و بالغ بر 30 نفر از اساتید مطرح در این حوزه مورخ 23 مردادماه سال جاری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدا حمیدیه با بیان اینکه در سال‌های اخیر، علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی رشد پرشتابی پیدا کرده و به جایگاه ویژه‌ای در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها دست یافته ‌است، گفت: ازاین‌رو کشورها بسیاری از منابع و سرمایه‌های خود را به این مهم اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت حدود 9 سال از تصویب «سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی» و با عنایت به پیشنهاد سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم است سند مذکور مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد.

به‌منظور بازنگری و بازبینی باقی موارد سند از جمله ماده 7 دومین نشست هم‌اندیشی بازنگری سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

سپس محمد امیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ضمن اشاره به رسالت و مأموریت ستاد مبنی بر راهبری ظرفیت‌های کشور در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: اولویت‌های ستاد به نحوی برنامه‌ریزی شده است که بتوان به زیرساخت‌های لازم جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی، توسعه فناوری‌ و تولید محصولات ذیربط دست یافت و درنهایت پاسخ به نیازهای درمانی را فراهم کرد.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون جزئیات تمامی 36 اقدام ماده 7 سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی پرداختند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#20

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم