مرکز آموزش ساخت افزایشی راه‌اندازی می‌شود تا خلاقیت‌ها به بازار تجاری برسد

مرکز آموزش ساخت افزایشی راه‌اندازی می‌شود تا خلاقیت‌ها به بازار تجاری برسد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 74488
حوزه مواد پیشرفته و ساخت یکی از ظرفیت‌های فناورانه‌ای است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار می‌دهد.

بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری با با صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی مرکز آموزش ساخت افزایشی را در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک آغاز کرد.

بر مبنای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی زمینه برای توسعه فناوری‌های این حوزه و ارتقای دانش و توانمندی‌های فناورانه بومی در حوزه ساخت فراهم شده است.

این همکاری با رویکرد استفاده از توانمندی مشترک در زمینه ایجاد و راه­اندازی مرکز آموزش ساخت افزایشی منعقد شده است و در محوری‌ترین هدف خود، تحول و  ارتقای توانمندی فناوران این حوزه در کشور را دنبال می‌کند.

بر­اساس این تفاهم­نامه، صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی نسبت به تامین زیرساخت و ایجاد بستر مناسب با ایجاد و راه­اندازی مرکز آموزش اقدام می‌کند.

ستاد نیز به عنوان متولی راهبری سند و نقشه راه ملی فناوری ساخت افزایشی ضمن حمایت از اجرای این برنامه بر تحقق بهره‌مندی از همه ظرفیت­های علمی موجود در کشور و توفیق دستیابی و ایجاد امکان آموزش برابر برای عموم جامعه نظارت خواهد کرد.  

برگزاری دوره­های آموزشی، فعالیت‌ها و رویدادهای ترویجی با موضوعات نرم­افزارهای تخصصی، فرآیند­های ساخت، فرآیندهای تکمیلی و سایر تکنیک­های مرتبط با فناوری­های ساخت پیشرفته برای گروه‌های سنی ابتدایی تا دانشگاه و نیز صاحبان صنایع، در سطوح مقدماتی تا پیشرفته و همچنین برگزاری دوره­های کاربردی از مهم­ترین فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ارائه خدمات به متخصصان کشور در موسسه ساخت افزایشی ایران
ارائه خدمات به متخصصان کشور در موسسه ساخت افزایشی ایران
97/01/28 - 12:13
برنامه ملی ساخت افزایشی تشریح می‌شود
برنامه ملی ساخت افزایشی تشریح می‌شود
96/06/20 - 11:49
با فناوری چاپ سه‌بعدی در جهان انقلاب صنعتی دیگری ایجاد می‌شود
با فناوری چاپ سه‌بعدی در جهان انقلاب صنعتی دیگری ایجاد می‌شود
96/02/11 - 13:15
بیشتر بخوانیم