هسته‌های فناور حوزه مواد پیشرفته به شتابدهنده‌های تخصصی می‌پیوندند

هسته‌های فناور حوزه مواد پیشرفته به شتابدهنده‌های تخصصی می‌پیوندند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84000
هسته‌های فناور مستعد جذب و سرمایه‌گذاری و دارای نمونه اولیه تکرارپذیر برای توسعه آتی در شتابدهنده‌های تخصصی حوزه مواد جذب می‌شوند.

در طول چند دهه اخیر، نخبگان، مراکز پژوهشی و صنعتی فراوانی، تجربه‌های موفق و قابل‌قبولی در زمینه مواد پیشرفته داشته‌اند و اقدامات موثر و قابل‌توجهی در این حوزه صورت گرفته و بعضا خروجی‌های فناورانه‌ای نیز داشته است. اما سازماندهی منسجم در این حوزه، به پیشرفت روزافزون و نتیجه‌بخشی در جهت توسعه فناوری‌های مواد پیشرفته مور نیاز کشور کمک خواهد کرد.

در این زمینه، صندوق پژوهش و فناوری مدرس با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، با نگاه ویژه بر تثبیت جایگاه پژوهش و نوآوری در صنایع، ایجاد شبکه‌ای پویا و با بازده قابل‌توجه در میان اجزای زیست‌بوم نوآوری موجود، به‌گونه‌ای که بتواند بخش‌های گسترده حوزه مواد پیشرفته را پوشش دهد و با هدف ارتقا توان فناوری کشور در تولید مواد و سامانه‌های جدید و نوظهور و راهبردی موردنیاز با ‌احزار پتانسیل مصرف کشور در این حوزه، اقدام به برگزاری برنامه نمونه‌سازی مواد پیشرفته و سیستم‌های فرآیندی نوظهور و بدیع در کشور کرده است. شتاب‌دهنده‌‌های تخصصی حوزه مواد به عنوان زیرساخت زیست‌بوم نوآوری، برنامه را اجرا می‌کنند.

در گام نخست، اجرای برنامه در دو حوزه مواد هوشمند و مواد زیستی از زیرشاخه های مواد پیشرفته در دستور کار قرار دارد.

در این برنامه، نمونه‌سازی در سطوح آمادگی فناورانه پایین، در حوزه مواد پیشرفته، مواد استراتژیک و حیاتی موردنیاز کشور اجرا می‌شود و خروجی موردنظر، هسته‌های فناور یا شرکت نوپا مستعد جذب و سرمایه‌گذاری و دارای نمونه اولیه تکرارپذیر و قابل استقرار برای توسعه آتی در شتابدهنده‌های تخصصی حوزه مواد کشور است.

همه اشخاص حقوقی یا حقیقی در قالب هسته متمرکز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و همچنین فرصت ادامه همکاری برای اثبات فناوری و تجاری‌سازی نمونه را با  شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه مواد خواهند داشت.

در این برنامه، حمیدرضا شاهوردی دستیار معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مسئول برنامه مواد و فرآیندهای پیشرفته در ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۱ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی سخنرانی خواهد داشت.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
110 طرح نوآورانه برای توسعه فناوری لیزر حمایت ‌شد
110 طرح نوآورانه برای توسعه فناوری لیزر حمایت ‌شد
00/08/09 - 14:19
6 طرح منتخب مسابقه شناسایی هسته‌های فناور حمایت می‌شوند
6 طرح منتخب مسابقه شناسایی هسته‌های فناور حمایت می‌شوند
98/10/21 - 14:26
طرح‌های هسته‌های فناور در حوزه «مواد و ساخت» داوری شد
طرح‌های هسته‌های فناور در حوزه «مواد و ساخت» داوری شد
98/09/23 - 15:00
بیشتر بخوانیم