کسبوکارها با تولید 405 محصول ایرانساخت هوشمند شد
هوشمند سازی کسبوکارها مفهومی است که به دلیل اهمیت بالای آن به یک مبحث جدی در جامعه، دانشگاه و صنعت بدل شده است. در تعریفی جهانی این مفهوم به معنای دیجیتالی کردن اسنادی مانند برگ خریدها، بایگانیها، محصولات و استفاده از آنها برای پردازش، ذخیره سازی یا اشتراک گذاری این دادهها است.
بسیاری از سازمانها معتقد هستند که بهبود فرآیندهای کسبوکار به سمت دیجیتالی شدن و دیجیتال سازی، آنها را سودآورتر کرده است و با توجه به اینکه امروزه رقابت در کسب و کارها تنگتر میشود، بهتر است مدیران موضوع دیجیتالی را برای هوشمند سازی کسب و کار در اولویت کار خود قرار دهند.
این مفهوم جهانی در دنیا توسعه یافته و در ایران هم شرکت های زیادی به این حوزه ورود کردهاند. بر اساس آخرین آمار موجود در حال حاضر 405 محصول هوشمند در این زمینه تولید شده است. محصولاتی چون «دستگاه تمام خودکار شمارنده قرص و کپسول»، «دستگاه تمامخودکار شمارش و بستهبندی قرص جوشان»، «سامانه مدیریت پرسنل (nobitrack)»، «سامانه هوشمند مکانیابی و بازاریابی در مراکز خرید»، «نرم افزار جامع فروشگاهی سبز»، «سامانه مدیریت غذا و محصولات آرایشی بهداشتی»، «سامانه ردیابی پرسنل (درنا)»، «سامانه اتوماسیون جامع مدیریت ورزشی حکیم» وغیره از جمله این محصولات هستند.
محصولاتی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده اند و این کار داده های مختلف، پراکنده و ناهمگون یک سازمان را یکپارچه و منسجم می کند و از طریق تشکیل پایگاه داده تحلیلی و با استفاده از روش ها و برنامه های کاربردی می تواند گزارش های تحلیلی و چند بعدی را برای تصمیم گیری مدیران سازمان ها فراهم کند.
هوشمندسازی کسبوکارها در واقع راهی است برای آسانتر کردن مدیریت کسب و کارها. در سالهای اخیر روشها و تکنولوژیهای بسیاری پا به عرصه وجود گذاشتهاند که بدون آنها به راحتی نمیتوان زندگی کرد. این کار با نشان دادن دادههای موجود و همچنین تاریخچه آنها در چهار چوب یک کسب و کار به آن شرکت کمک کند که در تصمیم گیری بهتر عمل کند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends