بیش از 40 شتابدهنده نوآوری به کمک تسهیلات از پیچ کرونا عبور کردند

بیش از 40 شتابدهنده نوآوری به کمک تسهیلات از پیچ کرونا عبور کردند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68149
با توجه به تاثیرگذاری شیوع ویروس کووید 19 بر فعالیت‌های زیست بوم استارتاپی کشور، علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اجزاء مختلف زیست بوم نیز از تسهیلات تخصیص یافته در این حوزه بهره‌مند شده‌اند.

 

 

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پس از همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های دانش بنیان و فناور عضو این زیست بوم، جزء اولین پیشگامانی بودند که محصولات فناورانه خود را برای مقابله با این بیماری روانه بازار کردند.

 

عبور از پیچ کرونا

 به تازگی نمایشگاهی سراسری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین خصوص برگزار شد و ده‌ها شرکت محصولات خود را اعم از  دستگاه‌ها و خطوط تولید ماسک، مواد ضد عفونی کننده، ونتیلاتور و دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی  مورد نیاز را عرضه کردند، ساخت کیت تشخیص کرونا و ادامه تلاش برای ارتقاء روش‌های درمانی در این حوزه، تنها بخشی از اقدامات موفقی است که توسط فعالان نوآور کشور انجام گرفته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش کرده است تا مراکز مهم و حیاتی فعال در زیست بوم، مانند شتابدهنده‌ها و مراکز رشد و نوآوری را نیز مورد حمایت قرار دهد تا بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری از پیچ کرونا عبور کنند.

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی  با اشاره به تاثیرگذاری شیوع بیماری کرونا بر زیست بوم استارتاپی کشور گفت: پس از همه‌گیری کرونا، شرکت‌های استارتاپی و اجزاء مختلف زیست بوم نیز از آسیب‌های این بیماری مصون نماندند. با این حال دولت تلاش خود را برای حمایت از زیست بوم کارآفرینی ادامه می‌دهد.

 

عظیمیان در مورد اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در این حوزه، گفت: مركز شتابدهي نوآوري معاونت علمی، با بررسی جوانب  مختلف این مسئله و میزان تاثير آن بر فرایند برگزاري رويدادهاي كارآفريني و فعاليت شتابدهنده‌هاي نوآوري كشور، پيشنهاد كمك به شتابدهنده‌هاي نوآوري و فضاهاي كار اشتراكي را به معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری ارائه کرده است.

وی افزود: با پيگيري‌هاي معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوري و شكوفايي، برنامه‌های حمایتی در این حوزه پیش‌بینی شده است. بر این اساس، تا به حال 41 شتابدهنده نوآوري موفق به دریافت تسهيلات شده‌اند و حدود 20 شتابدهنده ديگر نيز در آستانه دريافت تسهيلات قرار دارند.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری افزود: همچنين با پيشنهاد این مرکز، 9 فضاي كاري اشتراكي نيز جهت اخذ تسهيلات معرفي شدند كه اقدامات اولیه و تشکیل پرونده برای آنها انجام گرفته است. علاوه بر این، ده‌ها رويداد كارآفريني با كمك مركز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری به صورت مجازي برگزار شده  است و تيم‌هاي مختلفي از شتابدهنده‌هاي نوآوري كشور توانستند خدمات قابل توجهی را به جامعه عرضه كنند.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ سود 14 و 15 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه هوایی یوراسیا 2020 می‌روند

دانش‌بنیان‌های ایرانی متخصصان خارجی را جذب می‌کنند

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم