خدمات مالی و سرمایه گذاری به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آمد

خدمات مالی و سرمایه گذاری به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آمد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83473
ارائه خدمات مالی و تسهیل‌گری تبادلات، یکی از نیازهای مبرم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به شمار می‌رود که اکنون ارائه آن سرعت گرفته است.
یکی از خدماتی که به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود، رتبه‌بندی است. رتبه بندی نشان ‌دهنده توانایی و تمایل یک کسب و کار برای عمل به تعهدات مالی خود به طور کامل و به موقع است.
در رتبه بندی ریسک اعتباری کسب ‌و کارها براساس یک مدل علمی مشخص و دقیق بررسی می ‌شود و رتبه هر متقاضی محاسبه می ‌شود. بدین ترتیب رتبه اختصاص داده شده بیانگر ریسک فروش اعتباری یا ارائه تسهیلات به شخص حقوقی است که رتبه بندی می شود. رتبه بندی شرکت ها شامل تحلیل تمام مولفه‌ های موثر بر اعتبار شرکت رتبه بندی شونده است.
همچنین ارزش‌گذاری دقیق یک طرح یا استارتاپ نیازمند دانش، تخصص و تجربه برای در نظر گرفتن تمام جنبه‌های درونی آن شرکت، حوزه فعالیت آن، وضعیت کلان اقتصادی است که شرکت توانمندسازان فناوری های نوین این خدمت را ارائه می‌دهد.
 
بررسی عملکردی
بررسی موشکافانه و تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) طرح های سرمایه گذاری خطرپذیر یکی دیگر از خدماتی است که در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.
 
شاخص‌های کلیدی عملکرد به ما می ‌گویند که آیا هدف‌ گذاری ما درست بوده، آیا در پیمودن مسیر درست عمل کرده‌ایم و آیا به اهدافمان نزدیک هستیم. تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد باعث می شود طرح های سرمایه گذاری همیشه در چهارچوب معینی حرکت کند. 
مذاکره و تهیه و تنظیم انواع قراردادهای سرمایه گذاری و توافق نامه سرمایه گذاران نیز از خدماتی است که به شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس ارائه می شود.
توافق ‌نامه سهام‌ داران یک قرارداد الزام‌ آور است که در واقع برای کنترل و مدیریت روابط میان سهام ‌داران شرکت و برای مشخص کردن تعهدات و وظایف هر یک از آن ‌ها تنظیم می ‌شود.
 
مدیریت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر
در ابتدای شکل ‌گیری یک کسب‌وکار، روابط میان اعضای آن کسب ‌و کار روال عادی خودش را طی می ‌کند اما گاهی در طول مسیر مسائلی پیش می ‌آید که ممکن است این رابطه از شکل اولیه خود خارج شود. در چنین شرایطی این توافق‌ نامه در صورتی که از ابتدا منعقد شده باشد، می ‌تواند از منافع سهام‌داران حمایت کرده و اگر اختلاف نظری پیش آید، به حل مشکل کمک می ‌کند. وجود یک توافق روشن پیش از هر اختلاف نظری حتی می ‌تواند از شروع بسیاری از اختلاف نظرها جلوگیری کند.
 
در راستای توسعه بازار و ارزیابی پتانسیل موفقیت، باید درک مناسب و کافی از همه جوانب بازار و ساختار شرکت های فناور و دانش بنیان داشت. از این ‌رو مشاوران شرکت توانمندسازان می ‌توانند کمک شایانی در این زمینه به مشتریان دهند.
 
مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
کسب و کارهای خلاق و نوآور با انواع حمایت‌ها رونق می‌گیرند
کسب و کارهای خلاق و نوآور با انواع حمایت‌ها رونق می‌گیرند
00/09/03 - 09:36
خدمات پرتعداد مالی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
خدمات پرتعداد مالی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
00/04/02 - 13:07
خدمتی جدید؛ واحد مشارکت در پروژه‌های صادراتی خلاق و دانش‌بنیان راه‌اندازی شد
خدمتی جدید؛ واحد مشارکت در پروژه‌های صادراتی خلاق و دانش‌بنیان راه‌اندازی شد
99/10/07 - 13:08
بیشتر بخوانیم