فناوران برای حل چالش سکونتگاه‌های موقت دعوت شدند

فناوران برای حل چالش سکونتگاه‌های موقت دعوت شدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 50858
«طراحی سکونتگاه‌های ماژولار نانوپلیمری برای اسکان موقت شهروندان» عنوان مسابقه و رویدادی است که از فناوران برای رفع چالش سکونتگاه‌های موقت دعوت به همکاری شده است تا راهکاری برای یکی از مشکلات در شرایط بحرانی باشد.

 

 

 

این مسابقه با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار می‌شود و علاقمندان برای ارسال طرح تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری مهلت دارند. افزایش سهولت حمل و نقل سکونتگاه‌های موقت از محل تولید به نصب، سولت راه اندازی و مونتاژ قطعات سکونتگاه‌های موقت و کاهش هزینه تمام شده ساخت آنها برخی از اهدافی است که در برگزاری این رویداد دنبال می‌شود.

فناوران و پژوهشگران دارای ایده و طرح در زمینه تولید، حمل و نقل و نصب سگونتگاه‌های موقت می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. در این صورت ایده‌های نوآورانه آنها به کمک ساخت ماژولارهای نانو پلیمری می‌آید تا با سرعت بیشتری و در زمان کمتر به حادثه دیدگان خدمات ارائه شود.

حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل باعث تخریب خانه‌های بسیاری می‌شود. در نتیجه خانواده‌های زیادی مکان سکونت خود را از دست می‌دهند. سکونتگاه‌های ماژولار در این مواقع برای اسکان موقت کاربردی است. در این مدل قطعات گوناگون در کارخانه ساخته می‌شود. پس از انتقال به محل حادثه آن را نصب می‌کنند.

این نوع سکونتگاه باعث دسترسی به سرپناه آن هم با سرعت زیاد برای خانواده‌های حادثه دیده می‌شود و بسیار کاربردی است.

در مرحله ارزیابی و داوری از میان حداکثر 20 طرح برگزیده برگزیدگان مرحله نخست انتخاب می‌شوند. در نهایت نیز پس از انجام اصلاحات و داوری نهایی سه برگزیده نهایی مشخص  و برای تجاریسازی طرح خود حمایت می‌شوند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به http://ichallenge.ir/ مراجعه کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* راه‌ حل‌های فناورانه به یاری بنگاه‌های صنعتی آمد

* برگزیدگان نهایی دو چالش نوآوری و فناوری معرفی شدند

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم