کسب‌وکارهای هوشمندانه توسعه می‌یابد؛ رفع هدفمند چالش‌ها

کسب‌وکارهای هوشمندانه توسعه می‌یابد؛ رفع هدفمند چالش‌ها


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82742
توسعه هوشمند کسب‌وکارها یعنی شناخت درست از بازار و نیازهای موجود. کاری که به رونق اقتصادی و توسعه علمی کشور منتج می‌شود.

این کار بازدهی و عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های نوپا را بیشتر می‌کند. از جمله مجموعه‌هایی که به این خدمات نیاز دارند استارتاپ‌ها هستند که به دلیل ماهیت نوپا و کم‌آوازه بودن ممکن است در جذب نیرو‌های کلیدی خود با چالش‌هایی مواجه باشند. بر همین اساس برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده ایجاد شده‌اند تا با استفاده از توان تخصصی و فنی خود این مسیر را برای مجموعه‌های نوپا هموار کنند.

این مجموعه‌ها برای توسعه هوشمندانه کسب‌وکارها تلاش و با سرمایه‌گذاری یا ارائه خدمات مختلف به پیشرفت استارتاپ‌ها کمک می‌کنند تا روی پای خود بایستند. همچنین این خدمات به افزایش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز منجر می‌شود.

به طور مثال شرکت دانش‌بنیان توسعه کسب‌وکار رایمندان رشد افزا نوین یکی از مجموعه‌هایی است با 25 کارشناس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از دانش منابع انسانی موجود خود به جذب و نگه‌داری نیروهای کلیدی در استارتاپ‌های پورتفو خود کمک می‌کند.

الیکا کاظمی مجد مدیر مالی این شرکت می گوید: مجموعه ما کار خود را از سال 95 به‌عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر آغاز کرد و طی فعالیت خود علاوه بر سرمایه‌گذاری و تزریق پول به استارتاپ‌ها، خدمات غیر پولی خود را نیز به استارتاپ‌های پورتفو خود ارائه می‌کند.

خدمات ارائه شده به استارتاپ‌ها توسط اسمارت‌آپ در ۴ بخش منتورینگ، منابع انسانی، مالی و حقوقی و کمک به دریافت سرمایه هستند. تاکنون در حدود 24 مورد سرمایه‌گذاری صورت گرفته که چند مورد از این شرکت‌ها دانش‌بنیان نیز هستند و خدمات منتورینگ نیز به آن‌ها داده شده است.

این مجموعه تلاش می‌کند در حل چالش‌های حقوقی، حاکمیت شرکتی، قراردادها و موارد ازاین‌دست نیز به استارتاپ‌ها کمک کند. همچنین با استفاده از نتورک خود در بین سرمایه‌گذاران اکوسیستم استارتاپی، به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا بتوانند سرمایه‌گذار مناسب خود را پیدا کنند.

 مدیر مالی شرکت دانش‌بنیان توسعه کسب‌وکار رایمندان رشد افزا نوین با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌ها راهنمایی‌های خوبی ارائه می‌دهد، بیان کرد: این مجموعه در کنار راهنمایی‌ها، تسهیلات مفیدی دارد که روند دریافت آن راحت است و همیشه پاسخگو هستند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
38 بستر مجازی ایجاد شد تا هوشمندسازی کسب‌وکارها شتاب گیرد
38 بستر مجازی ایجاد شد تا هوشمندسازی کسب‌وکارها شتاب گیرد
00/10/27 - 13:35
رفع چالش‌ها| تجهیزات و محصولات فناورانه دانش‌بنیان‌ به کمک صنعت آبزی‌پروری می‌آید
رفع چالش‌ها| تجهیزات و محصولات فناورانه دانش‌بنیان‌ به کمک صنعت آبزی‌پروری می‌آید
00/06/29 - 12:39
4 صنعت بزرگ کشور نیاز خود را ارائه می‌دهد؛ رفع چالش‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق
4 صنعت بزرگ کشور نیاز خود را ارائه می‌دهد؛ رفع چالش‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق
00/02/15 - 14:25
بیشتر بخوانیم