اجرای 10 پروژه ملی؛ ارتقای فناوری‌های مکان محور شتاب گرفت

اجرای 10 پروژه ملی؛ ارتقای فناوری‌های مکان محور شتاب گرفت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 82713
ژئوماتیک؛ فناوری کاربردی در علوم مختلف چند سالی است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کشور توسعه یافته است.

این فناوری که ارتباط تنگاتنگی با علومی چون نقشه‌برداری، هوافضا، هواشناسی، کشاورزی، حمل‌ونقل، محیط‌زیست و غیره دارد زمینه توسعه این علوم را فراهم می‌کند به همین دلیل گسترش و توسعه محصولات در این حوزه یک ضرورت است.

در همین راستا نیز ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف گسترش فناورانه این حوزه با کمک شرکت های دانش بنیان، به دنبال حمایت از تولید محصولات و خدماتی است که در عرصه های مختلف علمی کاربردی هستند.

این تلاش ها در قالب حمایت از تولید محصولات مختلف انجام می شود. همین اقدامات نیز طی 6 ماه اخیر منجر به اجرای پروژه‌هایی چون «طراحی سامانه مدیریت بحران مبتنی بر فناوری‌های GIS و سنجش از دور»، «آنالیز هوشمند و رصد جاده‌ای بر اساس تصاویر هوایی دوربین رقومی زنیت و تهیه مدل سه بعدی محدوده نقاط حادثه خیز»، «طراحی و ساخت آنتن گیرنده GNSS  »، «تدوین نقشه راه به منظور شکل گیری زنجیره ارزش ژئوماتیک در کشور» و «سامانه پایش کشت مواد مخدر مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک» شده است.

همچنین از دیگر پروژه های این حوزه می توان به «سامانه همراه برداشت خودکار اطلاعات مکانی پایگاه داده امداد و نجات»، «توسعه سامانه کشاورزی هوشمند و دقیق»، «استانداردسازی محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک»، «توسعه زیرساخت نرم افزاری تعیین موقعیت  مطلق ماهواره‌ای GNSS در کشور» و «توسعه سامانه مکان محور جانما» و «سامانه هوشمند مکان محور نگهبانی و گشت هوایی و زمینی (سهنگ)» تفسیر اشاره کرد.

شرکت ها و مجموعه هایی چون «دانشگاه تهران»، «دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی»، «شرکت تیزنگر پایش»، «شرکت فرا عمران نگار»، «شرکت بوم نگاران هوشمند امید»، «دانشگاه تهران»، «شرکت توسعه علوم ژئوماتیک رهپویان»، «شرکت پیمایش و پردازش کیهانی» و «شرکت موج آفرینان اندیشمند» در اجرای این پروژه ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می کنند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
توسعه فناوری‌های ژئوماتیک با سندی ملی شتاب می‌گیرد
توسعه فناوری‌های ژئوماتیک با سندی ملی شتاب می‌گیرد
99/07/08 - 12:11
بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های نمونه آغاز می‌شود
بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های نمونه آغاز می‌شود
98/04/19 - 11:26
 فناوری‌های مکان محور تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌کند
فناوری‌های مکان محور تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌کند
97/11/02 - 11:12
بیشتر بخوانیم