تامین بومی امنیت اطلاعات سازمان‌ها؛ محافظت از داده‌های کسب‌وکارها یکپارچه شد

تامین بومی امنیت اطلاعات سازمان‌ها؛ محافظت از داده‌های کسب‌وکارها یکپارچه شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83443
تامین امنیت اطلاعاتی و جلوگیری از درز اطلاعات و داده‌های سازمانی دغدغه ای جهانی و همه گیر است. تهدیداتی امنیتی که می تواند مخل حیات بنگاه ها و شرکت ها باشد.

محافظت از این اطلاعات که حکم رگ حیاتی سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی را دارند از جمله دارایی هایی هستند که دایما توسط حملات اینترنتی از داخل یا خارج شبکه تهدید می شوند. بر همین اساس تولید محصولاتی که بتواند از این اطلاعات در مقابل حملات محافظت کند در همه دنیا به عنوان یک موضوع امنیتی مطرح است.  

اما تولید این محصولات یک طرف ماجرا است و طرف دیگر و مهم تر آن بومی سازی آنها است. چون تولیدات دیگر کشورها به صورت جامع و کامل نمی تواند نیازهای سازمانی و داخلی کشوری دیگر را پاسخ دهد چون مبتنی بر فرهنگ و نیازهای آن کشور طراحی و ساخته نشده اند و به اصطلاح باگ های فناورانه دارند. به همین دلیل ایران هم مثل دیگر کشورها به دنبال تولید و بومی‌سازی این محصولات و محافظت ملی از اطلاعات و داده های امنیتی در کشور است.

بخش اعظم این کار را هم به شرکت های دانش بنیانی سپرده است که با دانش و تخصص خود توانسته اند به نیازهای داخلی کشور پاسخ دهند به طور مثال با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولی دانش‌بنیان برای محافظت از اطلاعات و جلوگیری از حملات احتمالی امنیتی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات طراحی شده است.

این محصول شناسایی و جلوگیری از کلیه حملات اینترنتی از داخل یا خارج شبکه را بر عهده دارد و می‌تواند به‌عنوان درگاه ورودی شبکه کامپیوتری قرار بگیرد و کلیه ترافیک‌های ورودی و خروجی از سمت یا به سمت اینترنت را کنترل و مدیریت کند.

نیاز سازمان‌ها به انتقال اطلاعات به‌صورت امن سبب افزایش ارتباطات دیجیتالی سازمان‌ها شده است تا جایی که فرآیند امنیت، با کلیه برنامه‌های کاربردی، تجهیزات شبکه و فضای ابری به‌منظور محافظت از اطلاعات و داده‌های کسب‌وکار یکپارچه شده است.

سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات بومی، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های فایروال‌های نسل جدید و به‌روز دنیا، به ‌عنوان یک سامانه یکپارچه مقابله با تهدیدات، توانایی مرتفع کردن نیازهای امنیتی کلیه سازمان و شرکت‌ها را دارد.

این سیستم هیچ‌گونه حفره امنیتی ندارد اما در سرویس‌های خارجی ممکن است حفره امنیتی وجود داشته باشد، از دیگر مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی خود می‌توان به هزینه تمام شده پایین‌تر، پشتیبانی فنی و ماژول‌های کاربردی بر اساس نیاز سازمان‌ها اشاره کرد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

23#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| زیرساخت نرم‌افزاری سازمان‌ها را سامانه ایران‌ساخت یک‌پارچه کرد
دانش‌بنیان| زیرساخت نرم‌افزاری سازمان‌ها را سامانه ایران‌ساخت یک‌پارچه کرد
00/12/25 - 14:17
امنیت سایبری با تولید 10 سخت‌افزار ایران‌ساخت ارتقا یافت
امنیت سایبری با تولید 10 سخت‌افزار ایران‌ساخت ارتقا یافت
00/12/17 - 14:09
دانش‌بنیان| امنیت و بهره‌وری شبکه سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت تأمین شد
دانش‌بنیان| امنیت و بهره‌وری شبکه سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت تأمین شد
00/11/23 - 15:34
بیشتر بخوانیم